Zwanger en solliciteren...

Ik ben benieuwd wat jullie mening is over het volgende...

Helaas wordt mijn contract niet verlengd (de baas wil geen vaste contracten geven, de sukkel), dus nu zit ik in de sollicitatiemolen voor meerdere functies. Ik wil liever niet nu al vertellen dat ik zwanger ben, daar ben ik sowieso nog niet ver genoeg voor, maar aan de andere kant wil ik ook een toekomstig werkgever niet misleiden... Moet ik toch maar eerlijk zijn nu, wachten tot ik er werk en het tijdens mijn proeftijd vertellen, of toch pas daarna..? Dilemma!!!
 
Hier was ik ook heel bang voor, maar gelukkig werd mijn contract nog een keer verlengd!!

Ik denk wel dat je het moet vertellen; dan weet je meteen hoe je nieuwe werkgeven er over denkt. Als je dan wel de baan krijgt, hoef je minder bang te zijn dat het na de proeftijd alweer voorbij is.

Ik hoop voor je dat het lukt! Veel succes!
 
Hoi Sjess,

Ik zit ook in een dergelijk situatie.
Toen ik mijn contract tekende van mijn nieuwe baan was ik net zwanger. Nog niet overtijd maar had al wel een vermoeden. Ik ben nu dus 2 wkn begonnen aan mijn nieuwe baan in het ziekenhuis en heb donderdag mijn 1e echo gehad. Deze zag er goed uit dus ik ga het mijn leidinggevende wel vertellen in mijn proeftijd. Wel een kans dat ze me eruit sjoemelen (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht) maar open en eerlijkheid vind ik toch prettiger. Veel succes met solliciteren!

 
Bedankt voor de reacties!
Ik denk inderdaad ook dat eerlijkheid het langst duurt, alleen om het nou in het eerste gesprek te melden gaat me toch te ver, dus ik denk dat ik lekker wacht tot ik wat verder in de procedure zit (als ze al wat enthousiaster over me zijn) :).
@Matz: Ik hoop voor je dat ze je inderdaad houden, in de zorg zijn ze (naar mijn idee) daar wat flexibeler in, dus dat komt vast wel goed :)
 
Hi

Ik zit ook in het zelfde schuitje. Het Uwv vertelde me het volgende: tijdens het eerste gesprek niets vertellen. Bij het eerste gesprek heeft het geen toegevoegde waarde en het kan alleen tegen je gaan werken. Vertel het pas bij het 2e gesprek of wanneer men aangeeft dat ze met je verder willen . Dan kunnen ze uiteraard ook nog zeggen dat ze niet verder met je willen maar dan kennen ze je wel al beter en heb je een meer eerlijke kans.
 
Hoi Sjess,

Omdat we een goede termijnecho hadden heb ik het gister aan mijn leidinggevende verteld. Ze reageerde heel positief! Zelf was ze de week ervoor zelf oma geworden dus misschien scheelde dat ook.
Aan zwverlof (en ook ziekte wegens zwschap) heeft de wg geen kosten, dit wordt betaald door het UWV. Het vinden van een goede tijdelijke vervanger is soms misschien lastig.
 
Hoi Matz,

Wat fijn dat je wg er zo positief op reageerde! Scheelt toch wat zorgen, niet? En natuurlijk superleuk dat de termijnecho goed was :)! Ik mag vrijdagochtend nog eens... Toch spannend!

Nikkie, thanks voor de tip! Zelf moet ik a.s. dinsdag me melden bij het UWV Werkbedrijf, dus ik zal het ook met ze bespreken. Ben benieuwd!
 
Terug
Bovenaan