Zwanger en sport

Hallo allemaal,

Vraagje. Vanaf welke periode moet je rekening houden met sporten waarbij je kunt vallen (lees: mountainbiken, skaten e.d.). Is dat al vanaf het begin? Ik ben net zwanger en wil graag zo lang mogelijk blijven sporten, maar niet, door eventueel vallen, de zwangerschap op het spel zetten.
 
Hai,

Ik had precies hetzelfde vraag in het begin. Ik ben nu bijna 24 weken en sport ook nog op een sportschool. Ik doe nu nog alleen fitness. Je mag doen waarbij jij je goed voelt. Kijk wel uit met vallen. Fietsen is alleen maar goed voor je. Succes. Liefs Monique
 
Sporten met het gevaar op vallen of contact met anderen/voorwerpen wordt afgeraden. Lijkt me ook in het begin niet goed als je van je fiets valt met je stuur in je buik ofzo. De kleine zit wel goed beschermt, maar ik zou het risico niet nemen. Ik skate ook altijd, maar ben er gelijk mee gestopt. Stap nu af en toe nog wel eens op de step, maar ga dan niet te hard. Kan trouwens niet eens meer want mijn benen willen niet meer zo snel als ik.

Aangeraden sporten zijn zwemmen, wandelen en fietsen. Andere sporten kunnen ook wel, maar als je maar goed naar je lijf luistert.

Je moet nu trouwens ook uitkijken met blessuren. Doordat je botten/gewrichten soepeler worden heb je eerder kans op blesures.
 
ik zou zeggen pak de draad na 9 maanden weer gewoon op. en gun je lichaam eens rust. het is al een sport op zicht om zwanger te zijn!
je hart moet harder pompen en de energie die je hebt kan je nu heel hard gebruiken!

groetjes
 
Je kunt gerust sporten hoor,zolang jij je daar goed bij voelt.Luister goed naar je lichaam!!Sporten waarbij je makkelijk kan vallen zou ik even laten rusten maar verder is het alleen maar goed voor je.
Veel plezier met je zwangerschap
 
gewoon stoppen met sporten. dat is het beste voor jou en je kindje. ga maar op zwangerschapsgym of zwangerschapszwemmen.
heb je wel eens een zwangere met dikke buik in de sportschool zien rondrennen? hahahaha echt voor schut!!
 
Excuse me laatste Anoniem (1-10 20:20:04u). Ja ik heb gelukkig weleens zwangeren zien rondrennen. Wat een belachelijke reactie, zullen je hormonen wel zijn. Je bent zwanger hoor, niet ernstig ziek! Lekker sporten, genoeg drinken. Geen buikspier oefeningen meer doen vanaf 16 weken (geld ook voor val-gevaar)
Sport ze!Is alleen maar gezond want dan ben je in een goede conditie voor de bevalling en herstel je daarna ook beter dan vrouwen die op hun luie reet naar de tv zitten te kijken!
 
Terug
Bovenaan