zwanger en sporten

Hoihoi,
Hier een berichtje van mij. Ik ben vandaag precies 21 weken zwanger van mijn tweede kindje.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 29(!!!)kilo aangekomen. Ik heb er veel moeite voor moeten doen om weer terug op mijn oorspronkelijk gewicht te komen(62 kilo), maar t is me gelukt. Nu ik weer zwanger ben, ben ik als de dood dat ik weer zoveel aankom.Ik moet er wel bij zeggen dat ik in mijn eerste zwangerschap niks heb gesport en niet op een chippie meer of minder keek. Nu ben ik nog steeds heel fanatiek aan het sporten. Ga 2 keer in de week 50 baantjes zwemmen en 2 keer in de week bodypump.(uiteraard pas ik mijn gewichten wel aan, zodat het me niet te zwaar is. En daarbij eet ik echt supergezond, geen chips, nootjes, zout, koekjes enz. voor mij. Het gaat mij goed af. Ik ben nu na 21 weken 5 kilo aangekomen. Dus ik mag niet klagen. Maar ik hoor van alle kanten dat ik rustiger aan moet doen, dat ik normaal moet eten.(maar dat doe ik ook, alleen vette dingen laat ik staan). Maar ik voel me goed bij het sporten. Nu ben ik weleens benieuwd naar jullie reacties. Zijn er van jullie ook die veel plezier hebben in het sporten? en zoja, tot hoeveel weken gingen jullie sporten en zijn jullie ook zo met jullie gewicht bezig?
gr,
Ruby
 
Hoi Ruby,

Ik ben gestopt met fitness en steps omdat ik me er niet lekker bij voelde. Wil wel weer gaan beginnen met zwemmen. Ik ben nu 18 weken en 2 en een halve kilo aangekomen. Dus ook wel netjes vind ik zo.
Ik let ook op wat ik eet. Niet teveel snoep en koek en ook niet te vet. Ik eet veel fruit en groente. Normaal eten (qua hoeveelheid) vind ik ook belangrijk net als jij, maar je kunt wel inderdaad opletten dat je gezond eet.

Ik denk dat je het gewoon heel goed doet hoor! En zolang jij je goed voelt bij het sporten waarom zou je het dan niet doen?

groetjes Debbie
 
Je moet alleen niet al het vet schrappen, want dat heeft je kindje en jij ook hard nodig!! Met bodypump moet je wel ECHT heel erg oppassen hoor!!! Als ik jou was zou ik lekker gaan zwemmen, fietsen en lopen, dat is beter voor jou en je gewrichten. Maar uiteraard moet je het zelf weten.
Ik ben totaal niet met mijn gewicht bezig. Ik eet gewoon normaal, zoals ik voor mijn zwangerschap ook had. Ik ben nu 18 weken en ik ben 3,5 kilo aangekomen. Ik krijg het er wel weer af straks als het opeens echt veel wordt, maar daar maak ik me totaal niet druk over.
Geniet lekker van hoe je bezig bent en let goed op met bodypump.
 
hoi ruby

ik ben nu 23weken en 5kilo aangekomen. ik sport helemaal niet, en eet vaker lekker een chippie of een koekie of wat dan ook. ik merk wel dat ik om de 2uur zeker moet eten ivm mijn suikerspiegel. voordat ik zwanger werd deed ik aan earobics...daar ben ik eigenlijk meteen mee gestopt, het leek me gewoon nie zo goed. kijk je moet wel gezond eten, veel fruit en vezels enz. maar af en toe een beetje vet heb je ook nodig!
ik las net in het zwangerschapsboek: veilig zwanger, dat je gerust kan gaan zwemmen, dat is heel goed. maar earobics en andere dingen zijn minder goed. buikspieroefeningen mag je zowiezo niet doen. en ook geen sporten waar je hartslag snel van omhoog gaat. ik zou het dus ff op zwemmen houden als ik jouw was, en goed naar je eigen lichaam luisteren.

groetjes van sandy 23wk
 
Hoi Ruby,

Ik ben doorgegaan met sporten totdat ik 36 weken zwanger was daarna werd het lastig met mijn buik,met bodypump ben ik door gegaan totdat ik ongeveer 5 maanden zwanger was .
je moet inderdaad uitkijken dat je hartslag niet boven,ik dacht 140 uitkomt,maar dat zou je na moeten vragen,ik heb daarvoor een hartslagband gekocht met een horloge erbij waarop je hartslag werd aangegeven.
De laatste maanden van mijn zwangerschap ben ik overgegaan op cardio.
Buikspieroefeningen moet je ook niet meer doen,alleen de schuine buikspieren mag je wel doen.

Voor de rest is het ook zo dat je vanzelf voelt of je het nog aan kan ja of nee.
Belangrijk luister naar je eigen lichaam!

Ben nu 10 weken geleden bevallen van een mooie dochter en 6 weken na de bevalling was ik al weer in de sportschool alleen cardio om het op te bouwen.

Succes verder met de zwangerschap!
Groetjes Marjolein
 
als je gewend bent te sporten kun je dat nu ook best blijven doen zolang je maar goed naar je lichaam luisterd!!
En je moet er ook voor zorgen dat je van alles wel wat binnen krijgt,met het bakken van vlees of af en toe een frietje krijg je echt niks te veel binnen,alles wat gezond is kan nooit kwaad natuurlijk maar zorg wel dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt!!


groetjes en succes.
 
hoi, ik zou t gewoon navragen aan je sportinstructeur of vk, wat ik wel weet is dat buikspieroefeningen slecht zijn en zelfs tot een scheurtje in je buikspier of zo kunnen leiden.
maar ik vind t heel goed dat je er zo op let! moet zeggen dat ik qua snoepen best wel vaak in de verlaiding kom en ik sport ook niet, maar gelukkig blijft mijn gewicgt netjes, ik ben 6 kilo aangekomen en ben nu 28 1/2 week zwanger.
gr fie
 
Hoi,

Ik ben nu met 29 weken in totaal 14 kg bijgekomen. Ik doe niet aan sport en let ook niet echt op mijn eten. Het gaat bij mij vooral de laatste weken erg snel. Tot de 18e week was ik pas 2 kg bijgekomen. Ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben, maar ik maak me er niet al te druk meer over. Van die 14 kg is ook een gedeelte kindje, extra bloed en vruchtwater en verder houdt ik best veel vocht vast, dus daar zal het ook wel inzitten. De rest is gewoon van het vele eten, ik zie het erna wel weer of en hoe ik het eraf krijg.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan