zwanger en studie?

A

Anoniem

Guest

Zijn hier  meiden die op zichzelf wonen en een kindje kregen terwijl ze studeren? Ik wil heel graag een kindje. Ik ben in 2003 zwanger geweest maar kreeg helaas een miskraam. Op dit moment wil ik echt weer een kindje, maar ga in september beginnen met een opleiding van 2jaar. Mn vriend verdient wel, maar veel geld houden we niet over..
Heeft hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!

Hey meis,

Ik heb hier (nog)  geen ervaring mee. Wij zijn nu een half jaartje bezig om zwanger te raken. Ik studeer zelf ook nog en hoop mijn studie in november helemaal afgerond te hebben.Er is een kleine kans dat ik het niet haal maar dan zou ik uiterlijk helemaal klaar zijn in mei volgend jaar. Mijn vriend is 32 en studeerd dus niet meer en heeft een redelijke baan. Per maand houden wij ook niet veel echt geld over. Maar wel genoeg om in ons huisje een leuk baby-kamertje te maken en alles verder te kopen voor ons kindje wat mijn hartje begeerd. Ik probeer er niet te veel overna te denken. Ik vind dat liefde het belangrijkste is wat je je kleintje kan geven. En verder moet je gewoon goed opletten, het kan soms allemaal wel wat minder! Weten jullie al zeker dat juliie er helemaal voor gaan? En hoe oud ben jij (als ik dat vragen mag)?
Succes veel liefs xxx isa.

Hoi Norah,

Ik studeer (zit in het eerstejaar van een vierjarige opleiding) en probeer zwanger te worden. Helaas heb ik drie miskramen gehad. Maar mijn vriend en ik proberen het voor de vierde keer. Financieel zullen we het niet ruim hebben, maar we kunnen dan (als alles goed gaat) wel rond komen. Ik zie studie als een investering voor de toekomst; nu wat krapper, later wat ruimer.

Amber

Hoi Norah,

Ook is wel en studeer. Ik doe een universitaire opleiding in deeltijd. Eind 2005 hoop ik aan m'n scriptie te gaan beginnen. Ik doe dit in combinatie met een 32-urige werkweek. Ik heb heel lang een kinderwens gehad, maar dacht steeds te moeten wachten i.v.m. de studie. Nu hebben we zoiets van, komt tijd komt raad! Als je eraan toe bent kun je dat toch niet meer tegenhouden.
En nu we al een half jaartje bezig zijn, zijn we helemaal blij dat we op tijd gestopt zijn met het gebruik van voorbehoedsmiddelen.

Liefs,
Linny

Sorry, eerste zin moet zijn: 'ook ik werk en studeer'.

Hoi,
Ik werk fulltime en wil graag aan kindjes beginnen. Mijn vriend en ik hebben afgesproken er begin september voor te gaan.
Ben al gestopt met de pil.
Als ik zwanger ben wil ik drie dagen gaan werken. Dat vind ik een mooie middenweg. Houden we financieel nog wat ruimte en heb ik ook tijd voor de kleine.
Heb dus geen ervaring met studeren & kindjes maar het lijkt mij het belamgrijkste dat je je kindje goed kunt verzorgen, dus eten, drinken, kleertjes en het veel tijd en liefde kunt geven.
Met een beetje gezond verstand zal het dan in financieel opzicht wel op zijn pootjes terecht komen denk ik...
Mijn moeder zegt altijd: als het kindje er eenmaal is gaat het allemaal vanzelf. Je past je leven er op aan en je doet wat je goed lijkt. Als dat maar geen gekke dingen zijn...TOch!?
Groetjes, Billie

Bedenk bij jezelf heel goed of je het kunt, niet voltijds bij je kindje
zijn en studeren waar je kindje WEL bij is. (Terwijl ik dit typ trekt
mijn kleintje CD's uit de kast, dat bedoel ik dus)

Zwangerschaps vergeetachtigheid is een realiteit. Ik kon bij wijze van
spreken de eerste weken na bevallen niet eens een fatsoenlijke gedachte
formuleren. Natuurlijk is dit voor iedereen anders.

Echter je weet net zo goed als ik dat niets sterker is dan het
verlangen naar een kind en as je relatie met je vent rotsvast is (en je
van hem opaan kunt dat je de ruimte en tijd krijgt rustig te studeren)
dan zou ik er gewoon voor gaan.

Terug
Bovenaan