Zwanger en tandarts

Hoi meiden,

Ik heb even een vraag. Ik moet volgende week naar de tandarts en heb een kapotte vulling en een gaatje. Dat wordt dus boren en vullen!! Weet iemand of dit kwaad kan als je zwanger bent? Ga bijna mijn 6de week in.
En dan nog een vraagje; Ik las ergens een vraag over hoe de dokter kan bepalen hoelang je zwanger bent. Deze kan ik niet terug vinden dus vandaar dat ik het nog een keer vraag.

Groetjes Sasja.
 
Hoi, boren en vullen is op zich niet erg, maar het is de verdoving. Je moet in ieder geval tegen je tandarts zeggen dat je zwanger bent!
En volgens mij kan je dokter alleen bepalen hoe lang je zwanger bent als jij weet wat de 1e van je laatste menstruatie was. Succes!

groetjes, Maria2
 
Hoi Sas,

Volgens mij is het ook het boren en vullen wat ze liever niet doen, aangezien er bacterien in je bloedbaan kunnen komen die schadelijk voor je kindje zouden kunnen zijn. Ik zou het nog even opzoeken (bij Babyopkomst.nl staat er ieder geval een stukje over). Verder zou ik het in ieder geval zeggen tegen de tandarts, hij/zij kan je er vast ook meer over vertellen.

De dokter bepaalt het aan de hand van de eerste dag van je laatste menstruatie. Als ze dan later een echo maken kunnen ze aan de afmetingen ook zien hoever je bent

Succes!
Groetjes Debbie
 
Hoi,

Ik ben nu 28 weken zwanger. Maar had bij 8 weken vreselijke kiespijn. Bleek dat er een wortelontsteking zat. Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Er moest natuurlijk wel wat aan gedaan worden. In principe kan het boren en vullen geen kwaad en ook de verdoving is niet erg, hoewel mijn tandarts het liever niet deed. Wel gedaan want hij moest op mijn zenuw zitten. En voor de foto die gemaakt moest worden kreeg ik een loodschort voor ter bescherming van de röntgenstralen. De behandeling is inmiddels achter de rug, moest steeds een paar keer terugkomen, en heb nu gelukkig geen last meer van die kies.

Succes verder en met je zwangerschap.

Groetjes van Nicole
 
ze kunnen zien hoelang je ongeveer zwanger dmv een echo

en wat betreft de tandarts ik heb deze vraag zelf ook vorige week gesteld de ene zegt dat het geen kwaad kan de andere weer wel. ik moet 29 april naar de tandarts als het niet erg is laat ik niet mijn tanden boren, vullen enz kijk als je er heel veel last van heb ja dan moet je wel maar anders zou ik het niet snel doen.

liefs linda 17 weken 2 dagen
 
Terug
Bovenaan