zwanger en tandpijn grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

heej dames

wie van jullie weet wat af van narcose tijdens zwangerschap?

ik ga nooit naar een gewone tandarts en zou in januari na de angst tandarts gaan daar kan je onder narcose maar die afspraak heb ik toen afgebeld
ik ben namelijk al langer als 3jaar niet na de tandarts geweest:(:( maar ben zoooooooo bang voor de gewone
en nu is een stuk van mijn tand afgebroken en heb ik telkens (vooral savonds) zo,n pijn aan die tand maar ik kan dus echt niet na een gewone tandarts dat durf ik echt niet

maja wat nu

liefs

hallo,

ik zou die speciale tandarts gewoon even bellen en de situatie uitleggen en vragen wat de mogenlijheden zijn,
mischien kan je het ook even navragen bij de huisarts of vk wat wel of niet mag,

maar hoe langer je wacht hoe meer pijn je krijgt denk ik,
en hoe meer je er tegen op gaat zien,
dus probeer er niet te lang mee rond te lopen,

ik wil je veel sterkte wensen,

Groetjes Rebecca

hoi hoi,

Ik ben zelf ook ontzettend bang voor de tandarts,
Nu tijdens de zwangerschap is je gebit extra gevoelig voor alles en nog wat,en heeft ook extra zorg en evt controle nodig

Ik zat vorige week ook met ontzettende pijn in mijn mond,en durfde ook maar niet
uiteindelijk ben ik na 2 weken pijn samen met mijn vriend gegaan.
Ze mochten geen foto''s maken,dus moest ik heel goed uitleggen wat het was en waar
uiteindelijk hebben ze mijn kies getrokken......dat deed geen pijn want werd goed verdoofd maar snap zeker je gevoel!!!

moet zelfs nog een keer terug voor een gaatje mijn eerste

zal zeker even contact opnemen en het uitleggen! want met pijn zitten is ook niks!
hoe moeilijk het ook is zal er echt wat aan laten doen,en vraag hoe het zit met die narcose en zwanger.

heel veel su6!

liefs lis 23 wkn en 2 dgn

Hoi Patricia,
Ik begrijp dat je heel bang bent. Ik ben ook heel bang voor de tandarts maar ik ga gelukkig wel. Ik heb een hele aardige tandarts die het ook serieus neemt dat ik bang ben.
Wat mijn voorgangers ook al schreven, bel even naar die angsttandarts en leg de situatie uit. Je kunt niet met die pijn blijven lopen.

Ik wil je niet bang maken maar misschien is het wel belangrijk om te weten dat ik ergens heb gelezen dat je meer kans hebt op een te vroeg geboren baby als je een ontsteking aan je gebit hebt. Er stond dat het niet bewezen was maar uit de praktijk wel bleek.

Meisje, raap je moed bij elkaar en bel! En hou in je achterhoofd dat bellen geen pijn doet maar dat je dan al wel wat meer weet.

Succes!

hoi hoi,

Ik had een afspraak staan voor een chirurgische ingreep voor mijn tandvlees. Waarbij ik dus ook verdoving zou krijgen. Ik heb dat moeten verzetten tot na 6 maanden zwangerschap. Want dan schijnt het wel te mogen, ik heb zowieso afgezegd omdat het toch in de bloedbaan van je kleine komt.

Zoals al werd beschreven bel de angst tandarts even op en geef aan wat de voor en nadelen zijn en wat voor kwaad het kan voor je zwangerschap.

Hoi,
Hier hetzelfde... ook bang.
Vorige week is er een vulling gesneuveld, deed gelukkig geen pijn en kon zo bijgewerkt worden zonder dat ik iets voelde. Tandarts zag alleen dat er nog een andere vulling aan vervanging toe is die niet tot na de zwangerschap kan wachten en nog wat woekerend tandvlees waar ik echt last van heb...
En er komt echt helemaal niemand aan mijn tanden zonder verdoving!!!
Nu vertelde hij over een nieuw soort verdoving voor kinderen die ook bij volwassenen werkt en niet schadelijk is voor de beeb. Het is een plaatselijke verdoving op de huid, dus zonder spuiten. Hij zij er wel bij dat niet elke tandarts dit gebruikt. Misschien ook een idee voor jou? Je angst tandarts weet vast waar t over gaat...
Ik hoef zelf pas over 4 weken dus kan je binnenkort nog niet vertellen hoe t is gegaan.
Succes!
X Siem

Terug
Bovenaan