zwanger en tandpijn grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

A

Anoniem

Guest
heej dames

wie van jullie weet wat af van narcose tijdens zwangerschap?

ik ga nooit naar een gewone tandarts en zou in januari na de angst tandarts gaan daar kan je onder narcose maar die afspraak heb ik toen afgebeld
ik ben namelijk al langer als 3jaar niet na de tandarts geweest:(:( maar ben zoooooooo bang voor de gewone
en nu is een stuk van mijn tand afgebroken en heb ik telkens (vooral savonds) zo,n pijn aan die tand maar ik kan dus echt niet na een gewone tandarts dat durf ik echt niet

maja wat nu

liefs

Hoi Patricia,

Je kan volgens mij wel onder narcose (alleen ben bang dat ze het voor zoiets niet doen)

Ik kan je echt een handje geven als het om tandartsen gaat.

Wat je wel zou kunnen proberen die angsttandarts bellen het hele verhaal uitleggen.

Een afspraak maken en dan kijken wat hij voor je kan doen. Ik ben zelf dus ook echt als te dood voor de tandarts maar heb er nu een gevonden die mij zo gerust stelt dat ik niet eens meer bang ben voor  de tandarts.   (en ik heb echt het nodige meegemaakt mag ik wel zeggen)

weet niet of je die "tandarts" uit zwijndrecht wel eens op hart van nederland heb gezien dat was dus ook mijn tandarts.

Ik kan je dus alleen maar aanraden ga er heen heb een goed gesprek met die man en kijk of hij je gerust kan stellen.

Als ik het goed heb moet je nog een aardig poosje en, al die tijd met pijn in je tand is ook echt niets.  

Meid ik wens je heel veel sterkte.

Gr Angelique

ik weet niet of ze narcose geven,

maar ik kan je wel de hand schudden wat betreft angst voor de tandarts.
ik had hoofdpijn en buikpijn de week voor ik naar de tandarts moest, kreeg spierpijn van gespannenheid.
ik was ook 2.5 jaar niet bij de tandarts geweest, tot ik ontzettende kiespijn kreeg, toen ben ik naar een  nieuwe tandarts gegaan waar mijn schoonfamilie ook zat, omdat wij inmiddels getrouwd waren en in hun buurt kwamen wonen.
Deze vrouw weet van al mijn angsten af, en ik ga niet 2 maar 3 keer per jaar voor controle, zodat er niet te lang tussen zit en ik kan wennen aan alles, ook neemt zij echt de tijd voor mij en plant mij ruimer in zodat alles op het gemak kan.
ze legt alles goed uit.
inmiddels zijn mijn angsten een stuk minder en heb ik er alleen nog de dag van te voren en de dag zelf er last van.

mijn tandarts gaf liever zelfs geen plaatselijke verdoving tijdens mijn zwangeschap, omdat ze zei dat er altijd wel risico's aan kleven.
het gaatje (waar ik niets geen last van had) hebben we toen na de bevalling gevuld.

mijn advies is, ga eerst op kennismaking bij de tandarts, leg al je angsten uit, vraag of ze ruimer de tijd voor je kunnne maken i.v.m. met je angsten.

kun je precies onder woorden waar je bang voor ben?

liefs marina

Wat vervelend dat je zo'n angst hebt voor de tandarts en nu zo'n pijn. Maar onder narcose tijdens een zwangerschap is iets wat ze (volgens mij) echt alleen maar doen in noodgevallen. Er zitten best grote risico's aan voor de baby.

Terug
Bovenaan