zwanger en tandpijn grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

A

Anoniem

Guest

heej dames

wie van jullie weet wat af van narcose tijdens zwangerschap?

ik ga nooit naar een gewone tandarts en zou in januari na de angst tandarts gaan daar kan je onder narcose maar die afspraak heb ik toen afgebeld
ik ben namelijk al langer als 3jaar niet na de tandarts geweest:(:( maar ben zoooooooo bang voor de gewone
en nu is een stuk van mijn tand afgebroken en heb ik telkens (vooral savonds) zo,n pijn aan die tand maar ik kan dus echt niet na een gewone tandarts dat durf ik echt niet

maja wat nu

liefs

Jeetje Patricia
wat vervelend. Kan je helaas niet helpen. ik ben namelijk helemaal niet bang voor de tandarts en was er in jou geval al lang geweest, maar goed ik kan me indenken dat je nu in dubio zit. Lijkt me erg moeilijk, maar tand/kiespijn is helemaal erg.

Veel succes en sterkte

liefs daan

Hoi Patricia,

Lijkt me nou niet "schadeloos" een narcose maar ik ben geen arts.  En nog weken met kiespijn lopen is ook niet goed. Misschien kan die tandarts je behandelen zonder narcose? Want vaak zijn juist die verdovingen nog gemener dan een behandeling zelf.
Maar goed, stel je vraag ook aan de verloskundige. Zij zal je wel kunnen vertellen of het kan of niet. En misschien heeft de tandarts zelf er ook een mening over? Informeren kan geen kwaad.
Sterkte!

Groeten Nanja

Hoi Patricia,

wat vervelend voor je zeg!
Je kan met een zwangerschap alleen niet onder algehele narcose omdat je lichaam kunstmatig deels wordt uitgeschakeld. Heel toevallig weet ik dat omdat ik zelf op met moment met chronische keelontsteking zit en pas geopereerd kan worden nadat de beeb er uit is.

Wat misschien wel een tip is, is het volgende.
Zelf ben ik erg lastig te verdoven en mijn tandarts weet dat.
Ze gebruikt naast een gewone (dubbele) verdoving ook altijd een pennetje met kleine prikjes. Deze voel je nauwelijks, maar werkt erg goed (serieus).

Nog een tip; denk je ook aan je verzekering? Als je te lang niet naar de tandarts gaat kan de verzekering daar lastig over doen.

Groetjes en heel veel sterkte!!!!!!!!!!!

Hoi Patricia,

Tandpijn ik ken het...Mijn verstandskies links boven is door gekomen en had er erg last van nou blijkt dat die scheef groeit en 20 april trekt de tandarts hem eruit hierbij krijg ik een gewone verdoving dit mag wel tijdens de zwangerschap een narcose en foto's maken mag niet tijdens de zwangerschap zei mijn tandarts.
Hoop je er een beetje bij geholpen te hebben en suc6 verder.
Groetjes

Terug
Bovenaan