Zwanger en Thailand

Goedemiddag,

Wij gaan over 2 weken naar Thailand, echter zijn we er nu achtergekomen dat de vrouw zwanger is (op moment van vertrekken 7 weken.

De verloskundige gaf aan helemaal geen vlees te eten. Sowieso deden we al niet bij streetfood tentjes eten.

Zijn er mensen die enige tips kunnen geven? Mijn dank is groot!
 
Als je maar oplet dat het niet rauw is. Bij streetfood kan je vaak perfect zien hoe het wordt klaargemaakt, dus hoe hygiënisch het is.

Maar let vooral ook op drinkwater, sluiting van flessen controleren. En salades worden vaak met minder schoon water gewassen, in wanneer het leidingwater niet drinkbaar is.

Lijkt me wel spannend, ook omdat niet alle zwangere vrouwen zich even goed voelen, tijdens de zwangerschap.
 
Volg gewoon de voedingsadviezen zoals door het Voedingscentrum wordt gegeven en de standaard adviezen voor Thailand. Verder adviseer ik je vooral om te genieten, Thailand is prachtig.
 
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je niet bij streetfood tentjes zou gaan eten. Hier kun je de versheid van de producten zelf beoordelen en wordt het vers en op hoge temperatuur klaargemaakt. In een restaurant heb je geen idee wat je wordt voorgeschoteld. Mijn ervaring is dat het eten op straat ook veel lekkerder is dan in de restaurants die er hip en Europees uit proberen te zien.

Wat Essil zegt: let goed op het drinkwater dat je alleen flessen koopt uit de ‘echte’ winkel of die geseald zijn.

En lekker genieten van het heerlijke verse fruit daar.

Niet te druk om maken, vooral lekker genieten van de vakantie en het heerlijke eten daar!
 
Terug
Bovenaan