Zwanger en thermen

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben op het moment bijna 23 weken zwanger van mijn 1ste,</p><p>Ik ging elk jaar ongeveer 2 keer per jaar naar sanadome in nijmegen.  Daar is een heerlijke thermen met allemaal bubbel baden en sauna"s enz. Nu vroeg ik me af of dit mocht? Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>Heb de verloskundige er al over gebeld, en die zei dat het wel kon zolang ik maar geen uren in de bubbel baden ging zitten ( zijn ongeveer 37 tot 39 graden). Maar dat is juist waarvoor ik kom haha,  de sauna en woonkamer sla ik zowiezo over,</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? </p><p>Bedankt alvast :)</p><p> </p>

Ik begreep dat het vooral de eerste drie maanden oppassen is. Ben zelf ook twee keer geweest in mijn zwangerschap en heb lekker gezwommen en in de bubbelbaden en kruidenbaden gezeten. Tussendoor lekker gegeten en veel gelezen. Gewoon lekker doen en ontspannen zolang je er maar voor zorgt dat je eigen temperatuur niet omhoog gaat.

Ik ben zelf ook een saunabezoekster! Zo'n 4x per jaar een hele dag en regelmatig bij mijn ouders die thuis een sauna hebben! Vanaf 3 maanden is het niet erg om de sauna in te gaan! Hou alleen goed in de gaten hoe je jezelf voelt en niet langer dan 10 minuten! De laatste 6 weken zou ik sauna/baden vermijden je baarmoedermond staat dan meer open en dan heb je meer kans op infecties! Verder lekker genieten!

Ik ben zelf ook een saunabezoekster! Zo'n 4x per jaar een hele dag en regelmatig bij mijn ouders die thuis een sauna hebben! Vanaf 3 maanden is het niet erg om de sauna in te gaan! Hou alleen goed in de gaten hoe je jezelf voelt en niet langer dan 10 minuten! De laatste 6 weken zou ik sauna/baden vermijden je baarmoedermond staat dan meer open en dan heb je meer kans op infecties! Verder lekker genieten!

Ben in mijn zwangerschap zo'n 4x naar de sauna geweest tussen de 16 en 36 weken en hier ook heerlijk van genoten. Ik verbleef zo'n 10 minuten per sauna/stoomcabine en daarna goed koelen (geen koud waterbad inspringen dat is dan weer niet goed ivm te snelle temperatuursschommelingen maar lauw afdouchen) en veel en regelmatig drinken. Zolang de bubbelbaden niet te warm zijn en je er niet te lang in zit kan dit ook geen kwaad. Tijdens de welness nooit ergens last van gehad en gewoon goed op mijn lijf gelet. Wél heb ik toen ik pril zwanger was in een warm bad gezeten waarna het zweet me echt uit brak en ik mijn hart sneller voelde kloppen, waarschijnlijk door de te snelle temperatuurswisseling, dus ik zou zeggen let vooral goed op wat je lichaam je aan geeft. Genietze ?

Als je geen risico wil nemen: neem een bad thermometer (dan heb je die alvast in huis, kruidvat heeft ze oa) mee zodat je niet in baden gaat die te heet zijn.
temperaturen staan vaak wel bij de sauna’s maar niet bij de baden.
Je moet zelf maar invullen wat te heet is.. ik had gelezen dat je eigenlijk beter niet boven je eigen lichaamstemperatuur kan gaan omdat je dan een soort koorts effect creëert. Ook voor die kleine. Anderen zeggen idd dat het geen kwaad kan na 14w.
heb je een hoge of lage bloeddruk? Misschien is dat ook nog van invloed?
Ik ben toen in 1 bad snel uitgestapt, die ging richting 45. De andere baden konden wel. 
Geen infrarood! 
Verder lekker zwemmen, kruidenbaden en chill-out ruimtes. Van t bubbelbad werd ik die dag snel kriegelig, normaal vind ik dat wel lekker. 
En verwen jezelf met een (zwangerschaps)massage. Geef aan dat je zwanger bent ivm drukpunten en teveel afvalstoffen. 
Geniet ervan! 

Terug
Bovenaan