zwanger en thuiswonend

Hallo allemaal,

ik ben 19 jaar (word in oktober 20) en ben nu 11 weken in verwachting. De zwangerschap was niet gepland, ik ben door de pil heen zwanger geworden, maar mijn vriend en ik zijn er inmiddels een beetje aan gewend en er heel blij mee. We willen er 100% voor gaan. De toekomstplannen zijn nu echter drastisch veranderd, we zouden namelijk allebei in september beginnen met een hbo-opleiding maar dit gaat niet door. We zijn nu allebei op zoek naar een fulltime baan. Het probleem is, we wonen allebei nog bij onze ouders. Ik in Weert en hij in Rotterdam. We willen heel graag gaan samenwonen maar hebben geen idee hoe we dit moeten aanpakken, we staan immers nergens lang genoeg ingeschreven en een urgentieverklaring krijg je toch niet. Heeft iemand misschien tips of ervaring hierover/hiermee? Ik kan door de stress over woonruimte maar amper genieten van mijn zwangerschap... Thuis blijven wonen zit er niet in, er is simpelweg geen plaats en bovendien zou mijn vriend dan alleen in het weekend bij mij en ons kind kunnen zijn. Kan iemand helpen?
Liefs, V
 
Hey meis allereerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. En om je vraag te beantwoorden, hebben jullie al gedacht aan anti-kraak wonen?
Deze woningen hebben meestal geen wachtlijst en worden voor een redelijke prijs verhuurd.
Succes met alles en ik hoop dat jullie beide een baan vinden.
Liefs Marielle
 
Hey meis,

Gefelicteerd.!
Ik ken je situatie en zit er nu ook midden in ..
Wat marielle1785 ook al zei anti-kraak woning
Of proberen urgentie aanvragen via huisarts/verloskundige, daar ben ik nu ook op dit moment mee bezig omdat situatie thuis het niet toe laat..
Ben ja ingeschreven bij woningnet ?
Ik ben zelf 20 en op dit moment 20 weken

Liefs Meisje1990
 
hoi meis, ten eerste denk ik dat het wijsheid is om bij je ouders in de buurt te blijven wonen voor eventuele hulp en in limburg heb je eerder een woning als in rotterdam. verder wil ik je adviseren om toch te proberen een studie af te ronden.heb je voor de toekomst een hele hoop aan.nti bied hierbij een hoop mogelijkheden.heb zelf mijn hbo via ncoi gedaan terwijl ik zwanger was van de derde.heeft zich echt geloont.ik zou als ikjou was eens een afspraak maken bij maatschappelijk werk en kijken wat die voor je kunnen doen.
en verder gefeliciteerd met je zwangerschap en succes
 
Is kopen geen optie als jullie beide werk hebben? Niet teveel stressen hoor!!! Is niet goed voor jou en de kleine! Het komt allemaal uiteindelijk toch wel goed als jullie het willen.
 
Hoihoi,

antikraak is bijna geen optie. hier in de achterhoek mogen ze je geen anti kraak geven als je kinderen hebt of krijgt. dit is om de reden dat ze niet weten hoe lang je er kunt wonen. en ze willen dat je kind een stabiele woonomgeving heeft.

Een opleiding afmaken tijdens je zwangerschap gaat goed. Ben zelf nu 12 weken zwanger en ben nog volop bezig met mijn opleiding. Feb. moet ik examen doen en ben ik ook uitgerekend. Moet voor 1 maand studieverkorting aanvragen. (dat is bij mij geen probleem).

Kijk goed rond op internet naar woningen en reageer heel veel. Soms zijn er mensen die op het laatste moment toch afhaken en dan kun jij nog beslissen.

Suc6 ermee.
 
HoiHoi!

Ik heb een gelijke situatie als jou gehad VT91... Woonde in een soort studentenhuis achtige situatie met 5 anderen waaronder mijn vriend...

Wij hebben nu via een makelaar particutlier een woning gevonden, moet zeggen dat we wel veel geluk hebben gehad doordat een vriend van ons ons tipte dat die woning vrij kwam zodat we er snel bij waren maar als ik deze woning niet had gevonden/gekregen weet ik ook echt niet hoe ik dat allemaal had moeten doen... dus ga op sites van makelaars kijken... Rots Vast Groep is een bekende makelaar in huurpanden... het is wel vaak wat duurder maar als je goed zoekt....

En over die opleidingen, je kunt altijd over een jaar weer beginnen, even lekker een jaartje werken/geld verdienen en voor je kleine zorgen en dan volgend schooljaar misschien in deetijd aan de slag...

probeer echt een beetje te genieten van je zwangerschap, voor je het weet is het alweer voorbij! en jullie komen er vast wel, jullie hebben allebei een positieve instelling om voor die kleine te gaan! :)

liefs (sorryy voor het lange verhaal ;) ben wat ang van stof...haha)
 
Terug
Bovenaan