Zwanger en trouwen

Hoi, ten eerste wil ik eerst even met jullie delen dat ik vorige week donderdag ten huwelijk ben gevraagd en heb uiteraard JA gezegd! We waren 12.5 jaar samen en elke keer tegen aan gehikt en allemaal mitsen en maren en uitstellen. Dus we zijn nu 'eindelijk' verloofd! We weten nog niet wanneer enz, eerst even laten bezinken en na onze vakantie (die over 2 weken begint) ben ik, als alles goed mag gaan 12 weken zwanger en willen we verder gaan kijken hoe we het voor ons zien. Nu was mijn vraag aan jullie, zijn er ook dames die getrouwd zijn in de zwangerschap? En zo ja, welke maand zou je dan het beste kunnen trouwen? Ik weet nu nog niet hoeveel je moet regelen voor een zwangerschap wat meestal vanaf het tweede trimester begint en heb gelezen dat je het beste kunt trouwen tussen de derde en zevende maand.. Ik denk dat ik vooral moet kijken hoe ik me tegen die tijd voel en of ik er zin in heb om alles tegelijkertijd te doen. Groetjes

Ik ben afgelopen mei getrouwd toen was ik 18 weken zwanger. Dit was al de derde uitstel vanwege corona en nu vanwege de zwangerschap gewoon doorgezet ondanks de lockdown, puur omdat we niet met erkenning etc wilden zitten. Na de bevalling doen we nog een feestje/etentje als afsluiter.
Het liefst was ik gewoon getrouwd zonder zwangerschap maar ja, dat zat er nu dus even niet in.

Ik kan weinig zeggen over een complete bruiloft tijdens de zwangerschap omdat dit dus alleen ff snel gemeentehuis was en een kop koffie in de tuin. Maar moet zeggen dat ik blij was dat ik niet verder zwanger was, ik vond dit al vermoeiend en als ik de foto's zie, zie ik alleen mijn dikke buik wat ik zelf vervelend vind, al kan ik niet uitleggen waarom. Al met al was het 3 uurtjes maar ik moest er echt een dag van bijkomen zoveel energie kostte het me. Ik zou het zelf dus niet zo snel weer doen

Ik zou het je denk ik ook afraden. Ik heb zelf veel bekken klachten gehad, bij de eerste kreeg ik rond de 25 weken last, maar heb ik met 23 weken een waternier gehad waardoor ik week plat lag met veel pijn. Bij de tweede had ik al met 14 weken veel bekkenpijn. Je weet niet hoe het loopt en uiteraard wens ik je een heerlijke complicatie vrije zwangerschap toe, maar als je echt wil genieten van je trouwdag, zou ik denk ik op safe spelen.. maarja er zijn soms ook redenen om het wel te doen (praktisch qua naam met je kindje delen of om bepaalde mensen er nog bij te hebben die een slechte gezondheid hebben etc). Ik ben zelf eerder getrouwd en vond dat overigens een pittige klus qua organisatie die best stressvol was. Maar als je een lekker budget hebt, zou je daar een wedding planner voor kunnen inhuren natuurlijk.

En bijna vergeten te zeggen: gefeliciteerd met je verloving! ?

Niet precies hetzelfde maar hier met 25 weken geregistreerd partnerschap gedaan. Eerst met een klein clubje naar het stadhuis en daarna lekker uit eten. Vond het heel leuk en zou het zo weer doen maar ik wilde sowieso geen enorm feest met alles erop eraan. 

Gefeliciteerd met je verloving! Ik ben 2 jaar geleden getrouwd toen ik 23 weken zwanger was van ons eerste kindje.

Geen uitgebreide bruiloft, maar op het gemeentehuis met onze dichtstbijzijnde familie, daarna nog wel foto's laten maken, een uitgebreide brunch gedaan en heerlijk een weekend weg met z'n tweeën naar de kust.

Ik had verder geen klachten (ja wel wat bekkenklachten maar niet heel ernstig) en heb het echt als een hele mooie ervaring gezien en zo was ook gelijk de erkenning goes geregeld voor de geboorte van de kleine meid.

Van harte gefeliciteerd!!

Ik zelf zou het je persoonlijk afraden, maar dat komt omdat ik vanaf 19/20 weken last kreeg van mijn bekken, vanaf 24 weken had ik al écht geen trouwdag meer kunnen vieren…
Gun ik uiteraard niemand! Maar je weet gewoon niet hoe het loopt qua complicaties.
Dus een grootse bruiloft zou ik je eerlijk gezegd afraden.
Tevens is wellicht ook fijn als je je hoofd in het tweede trimester volledig op je zwangerschap kan storten (vraagt mentaal ook wel wat van je natuurlijk), maar voor hetzelfde geldt vind je het heerlijk om met beide druk te zijn ;-).
Blijft toch je eigen gevoel denk ik.

Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap en de verloving!
Ik ben zelf nu 24 weken zwanger en ga komende dinsdag met mijn vriend naar het gemeentehuis. Wij gaan voor een geregistreerd partnerschap, waar we ook voor een groot deel voor hebben gekozen uit praktische overwegingen. Na de ceremonie gaan we nog met onze gasten (10 in totaal) lunchen en erna samen twee nachtjes weg. 
Erg vergelijkbaar dus met eerdere reacties. 
Sowieso kon uitgebreider niet want we wisten tijdens het plannen niet hoe of wat m.b.t. de corona maatregelen die toen nog streng waren. Maar nu het bijna zover is vind ik dat eigenlijk ook wel prima zo. Ondanks dat het derde trimester nog niet begonnen is voel ik me alweer snel moe en heb ik af en toe last van rugpijn en bekkenpijn. Ik zou een uitgebreide bruiloft nu niet zien zitten. Vooral niet in combinatie met andere dingen die we afgelopen weken allemaal hebben geregeld voor de baby én het sociale leven wat weer begint op te leven. 
Dat levert mij persoonlijk de afgelopen weken nog wel wat stress op. Dus nogmaals ik vind het goed zo ?

Terug
Bovenaan