ZWANGER, EN TWEE KATTEN IN HUIS

Hoi allemaal,

Leuk, om al die verhalen te lezen van iedereen. Nu, kom ik met mijn verhaal. Eigenlijk is het meer een vraag. Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger en ik weet dat je dan de kattenbak niet mag verschonen.

Maar, hoe zit het dan als je de katten aait, of ze lopen langs je heen en de haren die iik dan met de stofzuiger opzuig. Zijn deze dingen net zo erg als het verschonen van de   kattenbak? Want, de stof en haartjes adem je toch ook in, net als de geur van de kattenbak?

Ja, het komt misschien dom over hoor, maar ik vraag het me gewoon af hoe het allemaal in elkaar zit. Maak me er wel zorgen om. Aan de ander kant ken ik veel mensen met katten en die ook een baby hebben gebaard. Dan vraag ik me af, of zij dan elke keer hun handen wassen als ze hun kat hebben geaaid.

Groetjes,
van ons

hoi,

ik heb zelf ook 2 katten, waarvan mijn lieve man de bak verschoont, verder aai ik ze, geef ik ze eten, zuig de haren op e.d.
Zelf ben ik zwanger van nummer drie, en ik beken dat ik echt niet continu mijn handen was. we hebben een jong katje, het enige waar ik rekening mee hou, is als ik hoor dat die kleine op de bak is geweest dan mogen mijn kids en ikzelf haar ff niet aanhalen.
Ik zou je maar niet te druk maken, doe ik ook niet......
Geniet van je zwangerschap!!!
Liefs Too-Shy

Hi lely,

Gewoon aaien, en knuffelen.
Het gaat om de ontlasting van de katten en niet om geur of haartjes ofzoiets.
En het kan zelfs zo zijn als je bijv. je hele leven al met katten woont, je imuun bent voor die bacterie.
Zo mag je als je zwanger bent, ook niet in de tuin werken, ja mag wel, maar dan moet je handschoenen aan.

Je kunt anders ook gewoon even googlen.

Gewoon lekker knuffelen met je lieve katjes en niet helemaal panisch gaan worden.
X

Hoi,

Ik heb ook een kat (een pers) en die ligt 's-avonds prinsheerlijk op mijn dikke buik te knorren (spinnen). En als hij de kans krijgt likt ie me ook nog helemaal af (vrouwtje poetsen), daar let ik wel een  beetje mee op.  Ik aai hem  niet minder. En ik was ook niet elke keer na het aaien mijn handen.
De kattenbak schoonmaken doe ik niet, dat doet mijn man.
Maar verder knuffel ik net zoveel met mijn kleine haarballetje als voordat ik zwanger werd hoor. Anders vind ik het ook zielig. En na mijn vorige bevalling was hij ook helemaal niet jaloers op de baby. Dat komt omdat hij ook nog steeds veel aandacht krijgt (en vraagt).

Volgens mij kan alleen de kattenbak een probleem zijn. Maar vraag het anders even na bij de VK.

Een hele fijne zwangerschap!

Groetjes.

hoi lely,

vooral de ontlasting van jonge katten kan voor toxoplasmose zorgen.
en dan nog alleen als de ontlasting ouder is dat 48 uur.
de kans dat je het al gehad hebt is ongeveer 55%.
de meeste besmettingen komen van niet goed gewassen groenten en fruit, met name sla.

ik werk  ook 2 dagen in de week bij de dieren arts en heb het nog niet gehad, vandaar dat ik me er in verdiept heb.
ik maak daar wel kattebakken schoon, maar wel met handschoenen.
thuis laat ik het aan manlief over.

groetjes suzan

hoihoi, hier nogeen met katten hoor!! lekker blijven knuffelen hoor met je poezebeesten, ik vond het altijd zeer gezellig als ze boven op mijn buik kwamen liggen. ik heb helaas nog maar 1 poes over van 19 jaar, de rest op 1 na is door ouderdom en ziekte overleden, hade er vier (euthenasie)maar dit even terzijde , je moet inderdaad alleen ff de kattebak door iemand anders laten doen.

dus nog veel knuffel plezier gewenst. liefs linda

Hoihoi,

ik heb er ook twee. Het gaat inderdaad om de ontlasting. Dus niet de bak doen. En die mormels (haha) kunnen ook nog wel eens door hun eigen poep wandelen dus het kan aan de nageltjes zitten. Dus probeer situaties te vermijden waarbij je diep gekrabt kan worden. Dus niet heel wild spelen.

En mijn prinsesje mag niet meer onder de dekens (ja, ik weet het, het is heel erg, maar ik liet dat toe voordat ik zwanger was). Want als ze dan ergens van zou schrikken, kan ze me flink toetakelen.

Geniet van je beestjes!
Groetjes, José

Terug
Bovenaan