Zwanger en twijfels

Ik ben nu 7 weken zwanger en twijfel erg over mijn zwangerschap. Ik heb al een dochter van 4,5. Destijds had ik ook erg last van twijfels tijdens de zwangerschap. Dit is inmiddels goed gekomen al ben ik niet een moederlijk type. Ik heb er namelijk geen moeite mee om mijn kind elders onder te brengen, ik mis haar ook niet snel als ik haar i.v.m. slaapdiensten van mijn werk niet zie.

Mensen in mijn omgeving reageren erg enthousiast als ik vertel zwanger te zijn. Ikzelf straal alleen niet van blijdschap. Ik voel me haast schuldig dat ik zwanger ben zonder echt blij te zijn, terwijl anderen zoveel moeite doen om zwanger te worden en het niet lukt.
Wie herkent dit? In mijn omgeving heb ik niet eerder, van kennissen/vrienden/familie gehoord dat ze ook last hadden van twijfels en een gevoel van blijdschap ontbrak.
 
tja niet voor iedereen is de roze wolk weggelegd als je zwanger bent. Ik verwacht onze vierde en ook ik twijfel echt wel eens hoor!
Ik ben dol op mijn kids, hou absurd veel van mijn man en aan allemaal twijfel ik wel eens.
Het is zo jammer dat veel moeders dat alleen niet toe willen/ durven geven, Volgens mij is er niets mis met jou, iedere moeder kent haar ups en downs, degene die beweren dat dat niet zo is, liegen in mijn ogen.
Mijn man en ik proberen eens per 2 jaar samen een weekend weg te gaan. Heerlijk vind ik dat, maar moet toegeven dat ik na drie dagen ook weer heeel blij ben dat ik naar huis mag.
Ik werk als oproepkracht en ben af en toe blij dat ik de kids eens een dagje mag onderbrengen, zodat ik lekker even ik kan zijn.
Dus ik zou zeggen, meid geniet van wat je hebt op de momenten dat je je daar toe in staat voelt en voel je vooral niet schuldig als dat niet 24/7 is.

groetjes Jacqueline
 
hi
helaas herken ik het niet.
ik heb wel moeite om ze ergens te brengen,en mis ze als ze logeren zijn.
ik kan ook wel genieten nu ze lekker op school zijn..
en het helemaal stil is..

en iedereen heeft wel eens zijn up en downs.
soms denk je wel eens ppff wie zei dat kinderen leuk zijn..
maar er is altijd weer iets waardoor je er weer helemaal zin in krijgt..

het scheelt ook wel wat voor kindje je hebt.
de eerste is mij een huilbaby geweest, die was ik toen destijds liever kwijt dan rijk!
maar goed zijn periodes..

ik ken ook mensen die gewoon niet kunnen genieten van baby;s,daar hebben ze niks mee, maar pas als ze ouder zijn..
maar ja je kan niet in eens een basisschool kind krijgen.
zoals je al zegt zal het ook wel weer goed komen, net zo als bij jouw eerste.

maar elke moeder twijfelt!
kan je van je tweede net zo veel houden als je eerste..heb je er wel puf voor ed.
komt heus wel goed..
uiteraard kan je altijd met iemand oa je huisarts praten.
succes


 
Een nuancering is wel op zijn plaats, wb mijn moedershcap. Ook al kan ik mijn dochter makkelijk bij anderen onder brengen, het moet wel oké voelen. Ze wilde een keer bij iemand gaan spelen waar ik geen prettig gevoel bij kreeg en dan luister ik ook naar mijn gevoel. Wordt ze 's nachts huilend wakker dan troost ik haar met alle liefde ik vind het heerlijk om met haar te knuffelen.
Mijn man en ik hebben nooit vol overtuiging kinderen gewenst. Het ene moment leek het ons geweldig, het andere moment waren de twijfels te groot. We zijn nu erg blij met onze dochter. Net als toen met de eerste zwangerschap twijfelden we nu voor een tweede.
De onzekerheid hoe het allemaal zal gaan lopen.
Anderzijds hebben we ook de ervaring dat het allemaal goed komt. Maar toch, het is spannend.
Uberhaupt of alles de komende weken goed blijft gaan. Ik durf me ook niet echt te verheugen, bang dat het mis zal gaan. Nog een paar weken en dan heb ik hoop ik meer rust omdat de kritieke weken dan voorbij zijn. Al weet ik ook dat het altijd spannend blijft. Maar ook dat gaan we doorstaan.
 
ik begreep wel dat je je kind heus niet zomaar overal "dumpt" hoor.
haha

twijfels horen erbij,je weet namelijk niet hoe het gaat lopen, wat voor kindje je krijgt??
gaat de zwangerschap wel goed??
daar kom je pas helemaal aan het eind achter..
en dan is 40 weken wel een hele lange periode....

ik wens je een goede ,piekerloze, zwangerschap toe!
het komt goed!!
 
Hoi,

Ik hoor hier eigenlijk nog niet, maar lees stiekem wel eens mee...

Misschien een stomme vraag, maar is een zwangerschap niet al een beetje laat om te twijfelen? Hebben jullie er bewust voor gekozen om weer zwanger te raken? Als dat zo is, komt het best allemaal goed! ;-)
Zo niet, komt het ook best goed! Met jullie eerste kindje is toch ook alles goedgekomen? Tenminste, ik lees niet dat het niet goed is gegaan! Bovendien is ieder mens anders en heeft de een ook meer moederlijk dan de ander...

Succes.

Liefs Daisy
 
Zie nu dat mijn stukje wel erg lomp overkomt.... Mijn excuses!

Wat ik bedoelde is dat je er vertrouwen in moet hebben. Komt het twijfelen niet voort uit een stukje onzekerheid? Misschien als je er zekerder over bent dat jouw zwangerschap de juiste beslissing is geweest, dat je er ook blij van wordt?

Succes, ik hoop dat jeer snel van kan gaan genieten!

Liefs Daisy
 
Terug
Bovenaan