Zwanger en uit elkaar

Dag allen,

Inmiddels 30 wkn zwanger van m’n 3e kind. Deze week aangegeven bij partner dat ik meer voel bij het hebben van een LAT relatie.

De situatie zoals nu is stressvol; er komt een kinderbeschermingsmaatregel voor z’n zoon uit eerder huwelijk, waardoor er een jaar lang één ondertoezichtstellingen zal worden uitgevoerd.

Dit vind ik een veel te grote druk, en absoluut niet gewenst voor mijzelf, maar zeker ook niet voor de kinderen die daar niets mee te maken hebben.

We zijn al 3,5 jaar bezig met verschillende trajecten om de ‘vechtscheiding’ en omgang te verbeteren, maar het lijkt alleen maar moeilijker te worden.

Na vele gesprekken samen, aangeven hoe je dit wellicht kan oplossen, en zeker ook aan te geven dat ik absoluut niet open sta voor voogd, is dit toch het geval en verbeterd niets.
Partner wilt er niets van weten, en maakt kenbaar dat als ik wil gaan, hij me zal helpen, maar de kinderen laat vallen omdat hij dat niet kan..
d
Dit is naar mijn gevoel manipuleren, en doet me niet wankelen in m’n besluit.

Kennen jullie soortgelijke verhalen? Of wellicht ervaring delen betreft scheiden met baby?
 
Wat me ook zenuwachtig maakt; 
Wat zal een voogd (al dan niet voor mij en kids) vinden/in gang zetten als moeder met baby vertrekt? 
 
Geen ervaring mee. Maar een zwangerschap is stres genoeg zou ik denken, zonder de problemen uit een eerdere relatie.
En als je geen voogd van die eerdere kinderen wil zijn, lijkt het me inderdaad heel handig apart te gaan wonen.
Maar ik me ook voorstellen dat hij daar niet op zit te wachten.
Lijkt me zeer complex terwijl je een nieuwe baby gaat hebben die je hard nodig heeft.
 
 
Neem je ook in overweging dat een extra paar handen verschrikkelijk nuttig kan zijn? Bij het verzorgen van een baby.
Niet dat je alleen daarvoor moet blijven.
 
Nou, de voogd wordt aangesteld vanuit kinderbescherming en is dus een extern persoon als 'derde gezaghebbende'. Jeugdbescherming zal dat oppakken en er komen gedwongen maatregelen. 
Iets wat ik absoluut onwenselijk vind om m'n kinderen aan bloot te stellen. Daarnaast staat z'n ex, waar hij t mee moet rooien, aan onze deur te schreeuwen en spullen naar binnen te gooien. 


Extra handen zijn zeker geen overbodige luxe. Ben daar van bewust. Uiteindelijk is hij geen aanpakker en is de ervaring dat er meer op mij rust dan hem. 


Ook begrijpelijk dat hij het niet ziet zitten. Maar beter eerlijk zijn denk ik dan. 
 
Bedankt voor de uitleg over die voogd.
Ik snap helemaal dat je daar weg wilt. Goed dat je de moed hebt die stap te zetten!
Succes!
 
Al gedacht aan hormonen? Juist uit elkaar gaan terwijl jullie beide elkaar eigenlijk nodig hebben lijkt me. Wat zouden de kinderen er van vinden? 
 
Terug
Bovenaan