<p>Hallo dames,</p><p>Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben en we hebben in de zomervakantie een vakantie naar Curacao gepland staan. Nu las ik op internet dat er een Zika mug aanwezig is/was op Curacao, waarbij er gevolgen kunnen zijn voor de ontwikkeling van de hersenen mits je gestoken wordt door een besmette tijgermug.</p><p>Op internet staat bij de wereld gezondheids organisatie een laatste update van maart 2018, in de zomer van 2018 komt een nieuwe update omtrent de Zika mug. In maart 2018 wordt aangegeven dat hij nog op Curacao is. Vanuit bekenden, die ook navraag hebben gedaan bij de huisarts op Curacao, komt beide naar voren dat de Zika mug sinds een jaar minder aanwezig is en zij en hun omgeving er geen last meer van hebben. </p><p>Ik was benieuwd of er meer dames zijn die zwanger op vakantie gaan naar Curacao (of andere landen waar de Zika mug actief is), of dit jaar op vakantie zijn geweest naar Curacao (of andere landen waar de Zika mug actief is), die hun vakantie hebben afgezegd, of juist wel hebben door laten gaan maar voorzorgsmaatregelen hebben genomen. Wat zijn jullie ervaringen?</p><p>Ik heb nu samen met mijn vriend afgesproken om de vroege echo af te wachten om daarna een keuze te maken van wel of niet annuleren. </p><p>Liefs!</p>