zwanger en vakantie dominicaanse republiek kan dat ivm malaria of andere ziektes?

Hallo allemaal!
Ik vroeg me af, ik ben morgen 20 weken, we willen nog een keer met z'n 2en op vakantie naar de zon. Ik vroeg me af is het wel handig om naar dit eiland te gaan?Er zijn tegengestelde berichten betreft malaria. We zullen dan naar Puerto plato gaan. Graag hoor wat nou handig is om wel/niet te doen. Groetjes Jess

Pff, lastig.
Volgens mij mag je geen profylaxe slikken tegen malaria als je zwanger bent, maar zeker weten  doe ik dit niet. Er komen steeds nieuwe middelen op de markt, dus misschien is er tegenwoordig wel iets wat mag.  Welke andere vaccinaties worden aangeraden?
Als ik jou was nam ik morgen even contact op met de GGD om daar je vraag voor te leggen. Zij kunnen zo alles voor je uitzoeken en je een helder antwoord geven.

Succes!

hallo ik wil even zeggen dat je gewoon naar de dominicaanse republiek kunt gaan wij zijn er 3 mnd geleden ook geweest met mij zoon van 18 mnd ik zei dat ik mischien zwanger zou zijn als ik daar ben was namelijk al gestopt met de pil maar nog niet zwanger helaas als je naar een resort gaat gaat daar is het zo goed verzorgt malaria komt daar bijna niet meet voor das bij taihitie in de buurt en muggen zijn daar ook bijna geen je moet je laten inenten voor hepatites a en b en nog 1 prik maar weet even niet hoe die heet maar de mensen blazen het altyd zo op dat je er van alles kunt krijgen maar je kunt gewoom lekker op vakantie gaan geniet er maar van groetjes

Hoi,

Dominicaanse hoef je niet in te enten voor malaria, alleen als je ook naar het buurtland toe gaat (meende Tahiti), maar dat is helemaal aan de andere kant van het eiland.

Wat ik begrepen heb de laatste paar jaar (voor ons is het 3 jaar geleden dat we er zijn geweest), dat het 's avonds niet meer vertrouwd is om van het resort af te gaan. Dus je bent heel erg resortgebonden. Als je een soortgelijke vakantie wilt, zou je ook voor Isla Margarita kunnen gaan. Is iets kleinschaliger en de mensen zijn wat vriendelijker. Ook Mexico is dan een leuk alternatief, daar zijn we dit jaar nog heen geweest. Mensen zijn heel vriendelijk, mooi land. Beide landen zijn prima voor excursies, maar ook om te relaxen!

Alle drie gevallen hoef je niet voor Malaria in te enten/ pillen te slikken.
Succes met je keuze en geniet lekker van je vakantie!!

Liefs Rixt

Hi!
Hepatitisprikje zal wel nodig zijn, maar de GGD kan je idd. alles vertellen denk ik.
Ik ben naar Mexico geweest, maar dat was te vroeg, ik voelde me absoluut niet lekker en de vluchten waren daardoor een ramp.

Ik heb ook gehoord dat Dom. republiek niet helemaal safe was, maar op een resort is er niks aan de hand.

Fijne vakantie,
laat je gewoon goed informeren.

Natalie

Wij zijn afgelopen voorjaar naar indonesië geweest en moesten daarvoor malaria slikken. Omdat onze zwangerschapswens toen al bestond hebben we dat dus ook aangegeven. Ons werd op het hart gedrukt dat we voorlopig niet ongesteld mochten worden en moesten wachten tot ik twee keer had gevloeid. Bel de GGD voor de zekerheid, maar een gebied met malaria is volgens mij geen aanrader.

Hoi

Wij ijn 4 jaar terug ook in de dominicaanse reb geweest ik was toen zwanger van de eerste.
Mocht geen inentingen hebben voor hepatitis en malaria was niet nodig alsje in de buurt van het resort bleef. en niet naar haititi gaat.

Wat betreft veiligheid niks aan de hand en net zo veilig als isla margarita waar ik de mensen dus niet zo aardig vond als op de dominicaanse , smaken verschillen denk ik dan maar.

Onze huisarts zij toen gewoon lekker gaan en lekker genieten

Veel plezier

Terug
Bovenaan