Zwanger en vakantie

<p>Hoi allemaal, </p><p>ik ben op dit moment 23 wkn zwanger van ons eerste kind. Wij hadden al een zomervakantie gepland staan naar zuid Frankrijk (eigen huisje) voordat ik zwanger was. Deze kan gezien de maatregelen doorgaan. Ik vroeg mij af hoe jullie tegen op vakantie gaan in het buitenland aankijken, als je in je 3de trimester zit, ben dan 32 weken. Je bent toch behoorlijk ver van huis en mocht er iets gebeuren, aangewezen op de lokale zorg daar. </p>

Poeh lastig inderdaad! Want als je niet gaat krijg je denk ik geen geld terug? Als dat wel mogelijk is zou ik annuleren. Het is ook dat de overheid zegt "stel dat het land weer op oranje springt is het eigen verantwoordelijkheid hoe je terug komt". Nou is de zorg in Frankrijk prima maar moet je dat willen.. Of ga je met de auto? Dan is die kans iets kleiner. 
Als je geen geld terug krijgt weet je misschien iemand die de vakantie over kan nemen? 

Hmm lastig idd! 32 weken is voor mij net een grens. Denk dat ik het zou laten afhangen van het geld ook. Als je met de auto bent zou ik er ook eerder voor kiezen dan wanneer je met vliegtuig gaat

Je kunt je er beter wel ontspannen bij voelen.. Als je gestrest gaat en "wat als, wat als" denkt is het ook niet zo fijn. Dan is een vakantie dichterbij waarschijnlijk leuker. In het laatste trimester kunnen er ook meer problemen ontstaan, denk aan hoge bloeddruk of bekkenklachten. Dan is het wel zo fijn om de verloskundige dichtbij te hebben.
Ik ben met 28 weken met het vliegtuig naar Groot-Brittannië geweest (vorig jaar) en dat vond ik al best spannend. Ik vind ook, hoe verder je in je zwangerschap komt, hoe meer je in je cocon wilt gaan zitten ;) Met 32 weken had ik zelf niet meer het land uit gegaan, niet per se vanwege angst, maar omdat ik geen zin meer had om lang te reizen ?

Terug
Bovenaan