zwanger en van januarie verkouden en hoesten

Dus begin januarie begon ik te hoesten en werd ik verkouden. Had ook pijn aan me gezicht enzo naast me neus bijholte. Maar nu in februarie hoest ik nog steeds. Het is echt vast zittend slijmhoest en af en toe me neus. En oren zitten ook een beetje dicht. Nu wilde ik vragen zijn er meer die hier zo lang last van hebben in hun zwangerschap?

Groetjes Sanne
 
Niet zo lang maar wel ook een tijd erg verkouden geweest en heb een fikse buikgriep gehad die lang duurde. Volgens de gyn. ben je als zwangere vatbaarder en duurt herstel langer. Sinds mijn buikgriep informeer ik ook wel bij mensen of ze iets onder de leden hebben voordat ik iets gezelligs met hun afspreek. Als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan. Je mag veel medicijnen niet hebben maar ik mocht bijvoorbeeld wel pilletjes tegen het hoesten. Stomen met kamille hekpt om slijm los te krijgen en zoutoplossingen ( spray) helpt om holtes weer schoon te krijgen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en het snel weer beter gaat. De zwangerschap en gammel zijn is een slopende combinatie.
beterschap, judith
 
hoi hoi
ja ik ben nu al sinds anderhalve week verkouden
mijn neus is nu veel leger maar dat is nog steeds snuiten geblazen
en het hoesten blijft ook een kriebel hoest
best vervellend
maar wat mijn huisarts aanraden heeft goed geholpen
3 x daags exstra vitamine C en rust houden
niks meer en niks minder ik slaap nu smiddags even een uurtje of 2
en het heb best goed geholpen ben alleen nog niet hellemaal de oude maar wel goed onderweg

sterkte ermee
 
Ik ben de eerste weken van mijn zwangerschap tot 12wk non stop verkouden geweest en vooral ook aan het hoesten geweest.Heb er niks voor ingenomen.
Ben niet iemand die snel iets slikt en nu tijdens zwangerschap vooral niet.
Het is vervelend,maar heeft ook een beetje met tijd van jaar te maken natuurlijk.
Stomen kan helpen tegen verkoudheid.Verder voldoende vitamines,veel fruit enz.
Anders even met VK overleggen mocht je wat in willen nemen.
Groetjes
 
Hey wat fijn dat jullie me dit laten weten. Ga dan misschien toch maar is kijken om wat in te nemen. Inderdaad zwanger en verkouden is geen goeie combinatie. Stomen komt het los dus dat kan ik ook is proberen. Gelukkig heb ik geen buikgriep, maar inderdaad goed om te informeren als je op bezoek gaat of er virusjes hangen want daar zitten we allemaal niet op te wachten natuurlijk.

Jullie zwangere mamas ook beterschap gewenst

groetjes sanne
 
Ik herken het ook wel. Ik ben nu niet verkouden, maar voel wel dat ik gewoon in m'n hele lichaam gewoon meer slijmproductie heb, dus ook in mijn longen...heb echt snel piepende longen en heb ook echt weken van m'n zwangerschap gehoest. (zelfs zo erg dat het een bloeding veroorzaakte)
 
Ja ben ook al een tijdje ziek. had ook last van mijn holtes en had daar neusspray voor. Sinds een week weer verkouden, buikpijn, hoesten, heb zelfs geen stem meer. veel rusten, pf ja hoe doe je dat met 5 kids....
 
Het schijnt gewoon bij de zwangerschap te horen. een snotneus en dergelijke. zoek maar via Google: verkouden en zwanger.

Mijn schoonmoeder kwam ermee omdat ik ook wel erg lang bleef snotteren.

succes
 
Terug
Bovenaan