Zwanger, en veel vragen

Hallo allemaal,

Sinds gisteren weten wij dat we zwanger zijn.
We waren er wel mee bezig, maar hadden niet gedacht dat het zo snel ons al mocht overkomen.

Ik werk in de zorg, bij verstandelijk gehandicapten.
En zou volgende week ingewerkt worden op een dierenpension in combinatie met gehandicapten. Zodat ik in verband met ziekte daar, daar ingezet kon worden en mijn werk hier in mijn eigen dorp tijdens deze periode op een laag pitje gezet kon worden.

Ten eersten twijfel ik over de risico's daar.
Ik heb gelezen dat het verschonen van katten bakken een risico met zich mee brengt voor de baby. Ook is het veel zwaarder werk daar.

Ik denk dat het niet verstandig is om daar te gaan werken (terwijl het wel mijn droom baan is).. Ik was erg blij met deze kans, en wil het dus niet zomaar afkappen zodat ik later geen kansen meer heb om hier aan de bak te komen.

Ik ben volgens mijn eigen berekeningen nu 4 weken zwanger.Het is dus eigenlijk nog veel te vroeg om dit te gaan melden bij mijn leidinggevende(n).

Ik heb veel last van misselijkheid / overgeven + vermoeidheid. Daardoor heb ik me ook al voor één dienst ziek gemeld bij mijn huidige werk.
Ik wil graag eerlijk zijn, zodat ze mijn situatie begrijpen.

Ik zou wel graag willen weten hoe jullie dit zouden aanpakken??
 
Hee Mee24,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Begrijp je dilemma maar zoals je zelf al zegt, je wilt graag eerlijk zijn, dat zou ik dus ook gewoon doen ook al zijn de eerste 12 weken van je zwamgerschap natuurlijk heel spannend maar ervan uitgaande dat alles goed blijft gaan, zou ik wel iemand in vertrouwen nemen om erover te praten en ermee over gedachten te wisselen, misschien is er een mooie gulden middenweg want dit is tenslotte je droombaan!

Kattenbakken etc....mag idd niet, dat kan schadelijk zijn en dat wordt dan ook te zeerste afgeraden.
Vervelend dat je zo'n last hebt van de kwaaltjes, heb ik helaas ook gehad en helaas hoort het erbij maar het is wel naar als je je moet ziek melden (heb ik ook gehad) Neem jezelf wel in acht want er gebeurd heel, heel veel in je lichaam!

Succes en ik hoop dat je eruit komt.

Liefs Lynn (nov/dec tweeling mama)
 
Ik zou je leidinggevende gewoon op de hoogte stellen van je klachten. Dan kun je je ook gewoon ziek melden zonder je constant schuldig te voelen.

Daarnaast... ja kattenbak verschonen in nu niet handig, maar is er niet iets te regelen??? Zwaar werk hoeft niet erg te zijn, je lichaam kan wel tegen een stootje hoor. Let gewoon op je grens en neem je rust 's avonds.

GEFELICITEERD en geniet ervan... ook van de eerste onzeker drie maand...
 
Je lunt daar altijd bwginnen. Als je het de eerste 12 weken voor iedereen stil wilt houden waarom dan niet op je,werk? De kattenbak kun,je altijd versxhonen met handschoenen aan en daar kun je na die 12 weken altijd afspraken over maken. Ook de zwaarte kun,je later afspraken ovet maken. Ze hebben vast wel vaker een zwangere collega gehad. In,het begin kun je alles nog wel doen....succes met je keuze!
 
Bedankt voor jullie reactie.

Heb vandaag mijn leidinggevende(n) ingelicht.
En in overleg met hen ook besloten dat het werk op het pension zeer waarschijnlijk te zwaar gaat worden voor mij.
Daarom behoud ik nu gewoon mijn kleine contract van 18 uren op mijn huidige werkplek.

Heel wat stress is van mijn schouders afgevallen. Nu ik weet waar ik aan toe ben..

 
Terug
Bovenaan