Zwanger en veganistisch/ vegatarisch

Dag mama's en soon to be mama's,

Ik vroeg me af als er hier ook moeders en/ of zwangere moeders zitten die veganisten zijn of vegatarisch?

Zoja, wat zijn de kwalen die jij ervaart of ervaren tijdens het zwanger zijn?



 
Er is een heel verschil tussen vegetarisch en veganistisch... Ik eet al twintig jaar vegetarisch maar ben nu eenmaal per week vette vis gaan eten voor omega 3. Verder geen klachten, maar ook geen vergelijkingsmateriaal met zwanger als vleeseter.
 
Ik was zelf een jaar Vegan en ben alweer 2 jaar vegetarisch en zit na te denken om opnieuw Vegan te worden. Dus het verschil ken ik maar al te goed, vandaar dat ik ze ook als 2 opties heb neergezet.....
 
 
Ik ben nu al 22 jaar vegetariër en nu 26 weken zwanger. Ik heb eigenlijk heel weinig zwangerschapskwaaltjes tot nu toe. Geen misselijkheid, geen obstipatie, geen rusteloze benen of krampen... Ik heb alleen af en toe wat last van mijn onderrug. Omega 3 kan je ook uit noten en zaden en bijv. zeewier halen en ik eet elke dag een kom (biologische) Griekse yoghurt voor de proteïne. De laatste keer dat ik bloed liet prikken was alles, ook mijn ijzer, prima in orde. Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik sinds ik zwanger ben wel eens licht begin te kwijlen bij de geur van spek of kip aan spit. Maar ik zou zelf nooit meer vlees eten...!
 
 
Terug
Bovenaan