Zwanger en verkouden

<p>Hi,</p><p>Helaas ben ik verkouden. Het vervelende van dit is dat je geen keelspray of neusspray mag gebruiken.  Hebben jullie tips wat ik kan gebruiken?</p>

Vervelend he! Heb hetzelfde probleem... ik heb net boven een potje vapo rub gehangen in de hoop dat mijn neus open zou springen maar tevergeefs... ben benieuwd naar eventuele tips! Ben bang dat we het uit moeten zitten, en sinaasappels en kiwi’s moeten eten voor de vitamines ! Beterschap! 

Je kunt wel een neusspray gebruiken met natriumchloride. Dit is niks anders dan (keuken)zout opgelost in water. Kruidvat heeft volgens mij van eigenmerk ook zo'n spray.
Zie eventueel ook: https://www.apotheek.nl/medicijnen/natriumchloride-voor-in-de-neus?product=natriumchloride-neusspray-fna#belangrijk-om-te-weten-over-natriumchloride-voor-in-de-neus
Hopelijk voel je je snel weer beter! 

Je kunt ook je huisarts bellen als het erg lang aanhoudt. Ik mocht op den duur wel otrivin gebruiken. Dingen met menthol worden volgens mij namelijk ook afgeraden dus dan blijft een neusspray met een zoutoplossing over

Je mag gewoon neusspray met xylometazoline gebruiken als je je aan het gebruiksvoorschrift houdt. Heb ik aan de huisarts gevraagd. Snap dat je dat niet zomaar van me aan zal nemen, maar check het maar even bij de huisarts. ;) Succes!

Je mag 1x in de zwangerschap gedurende een week de neusspray met medicatie gebruiken. 
Verder veel stomen en ik gebruik ook een neushoorntje om te spoelen met keukenzout ipv sprayen. Werkt echt fantastisch om alles schoon te spoelen. Je kunt zowel een stoombakje als een neushoorn bij de apotheker kopen.  

Terug
Bovenaan