zwanger en verkouden

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nu ongeveer 7,5 week zwanger. Sinds gisteren ben ik verkouden. Normaal gesproken pak ik dan een paracetamol en hoestdrank. Ik durf dit nu niet in te nemen. Zijn er medicijnen die ik gewoon mag hebben?

Groetjes,
Daniëlle

hi,
bij verkoudheid mag je gewoon een paracetamol, niet te veel en als de klachten te lang aanhouden kan je beter even met je huisarts praten. door de hormonen kunnen je neusslijmvliezen toch al meer opzetten, kan je sneller een bloedneus krijgen enzo.
bij de hoestdrank kan je bij je drogist of apotheek vragen of het mag bij zwangerschap. vooral als je nog maar kort zwanger bent, vind je het misschien wel vervelend om in een volle winkel te zeggen dat je zwanger bent.
lekker veel fruit eten en rust nemen, dan kikker je snel weer op.
gjes Miep36

Hoi Danielle,

Je mag idd paracetamol en hoestdrank zoals thijmsiroop mag wel, andere hoestdranken zou ik eerst navragen.
Ook mag je eventueel een neuspray, die met een zoutoplossing maar die kun je thuis natuurlijk ook gewoon maken.
Een beetje lauwwarm water en een snufje zout en dat opsnuiven (blegh, wel vies,maar het helpt)

Succes met je verkoudheid en natuurlijk van harte met je zwangerschap.

Groetjes, Angel

Hoi danielle,
Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap 3 keer zo onwijs verkouden geweest en heb af en toe ook paracetamol ingenomen en otrivin gebruikt. Dit mocht gewoon. Ik probeerde het met zo min mogelijk maar een zoutoplossing werkte niet, ik sliep er niet van dus snoof ik 's avonds otrivin. Verder ben ik vitaminen voor zwangeren gaan gebruiken en floradix op aanraden van mijn verloskundige. Dat floradix is een drankje waarmee je je weerstand verbeterd. Ik ben daarna ook niet meer verkouden geweest!
Ik hoop dat je er gauw vanaf komt en dat je een voorspoedige zwangerschap mag hebben!
Liefs,
Mar (25 wkn en 2 dgn)

en vergeet het stomen niet !!!!!!!!! stomen en dan erna sprayen...
succes

Hoi,

Paracetamol mag je gewoon nemen, de normale dosis. Als de klachten echter te lang aanhouden dan moet je de ha even raadplegen.

De ha heeft mij verteld dat ik ook gewoon de normale dosis neusspray mag gebruiken. Dit doe ik als ik echt bijna geen lucht meer krijg. Ik ben al de hele zwangerschap erg misselijk en als ik niet spray dan word ik nog veel misselijker.

Ik had er zelf niet zo'n goed gevoel bij maar ook de vk heeft mij verteld dat zolang je je aan de dosis houdt en dit niet langer dan een week doet (zoals ook als je niet zwanger bent) dan kan het echt geen kwaad.

Kus Syl

Hoi!

Ik ben nu ruim 28 weken zwanger en heb vorige week zo'n ontzettende keelontsteking gehad, dat ik zo'n beetje leefde op paracetamol en hoestdrank. Ik kon gewoon niet zonder. Dit gaat eigenlijk erg tegen mijn principes in, maar ik  was hele nachten wakker van de pijn.  Ik heb ook de huisarts gebeld en die zei dat het gewoon kon. Ik zou het alleen dus in dit soort gevallen doen, bij een gewone verkoudheid of een beetje hoofdpijn niet.

Oordeel zelf en als het je verlichting geeft gewoon doen dus.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan