Zwanger en vliegen

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment op vakantie en kwam erachter dat ik hier zwanger ben geworden :-D. Natuurlijk ben ik super blij, maar ik moet twee keer een vlucht maken om terug naar huis te komen.

Wat ik ervan begreep is dat het vliegen op zich niet veel kwaad kan, maar de bodyscan poortjes wel vanwege röntgen.. gezien ik twee vluchten heb maak ik mezelf nu een beetje zorgen.

Er is zoiezo geen andere keuze dan terug te moeten vliegen, maar ik vroeg me af of er toevallig iemand hier is die hier meer over weet?

Hoi,

ik denk dat de hoeveelheid straling die eraf komt wel
mee zou vallen, aangezien je als je daar zou werken en er naast stadt ook behoorlijk veel in contact zou komen. Verder zijn niet alle poortjes met röntgen maar ook veel metaaldetector volgens mij?
je zou voor de zekerheid daar gewoon kunnen aangeven dat je zwanger bent, zij weten dan wel of ke door zon poortje mag of dat ze je anders moeten fouilleren.

Hier hetzelfde. Wij vlogen naar Amerika. Heb in totaal 5x door een bodyscan gemoeten. Niet gedaan, heb aangegeven dat ik zwanger was en dan gaan ze je fouilleren. Niets aan de hand 

de bodyscan op schiphol is een (fotoscan) hier mag je gewoon doorheen, maar ze kunnen je niet dwingen, als je het niet wil mag je er gewoon langs. dus als je er door bent geweesg zou dit geen gevolgen hebben, geniet lekker van je zwangerschap;)

de bodyscan op schiphol is een (fotoscan) hier mag je gewoon doorheen, maar ze kunnen je niet dwingen, als je het niet wil mag je er gewoon langs. dus als je er door bent geweesg zou dit geen gevolgen hebben, geniet lekker van je zwangerschap;)

Ik ben op vakantie gegaan toen ik 24 weken zwanger was en heb op beide luchthavens aangegeven dat ik niet door de scan wilde.
Ik wist niet zeker of het wel of niet kwaad kon die scan, maar wilde het risico niet lopen. 
Was op beide luchthavens geen probleem, je wordt dan gefouilleerd. Dus als je niet wil, gewoon aangeven en dan fouilleren ze en is het prima. 

Groetjes

Terug
Bovenaan