Zwanger en vliegen

<p>Dames,</p><p> </p><p>Ik heb afgelopen februari een miskraam gehad met 9 weken en nu opnieuw zwanger.</p><p>Wanneer ik 6 weken zwanger ben gaan wij naar Turkije. Ik ben zo bang dat het vliegen een miskraam kan veroorzaken. Op internet zijn de meningen verdeeld. </p><p>Wat is jullie ervaring? Kan dit zorgen voor een miskraam? Wat moet ik doen bij bodyscans/detectiepoorten?</p>

Ik heb nog nooit gehoord dat je daardoor een miskraam kan krijgen. De luchtdruk verandert wel maar stewardessen krijgen toch ook gewoon kinderen? Ook de bodyscan was geen punt heb ik me laten vertellen toen ik ging vliegen met 24 weken zwangerschap, maar als je het eng vindt kan je dat aangeven en hoef je er niet in, dan fouilleren ze je gewoon. 

Hoi!
Ik heb ook gevlogen toen ik 6 weken zwanger was en met 8 weken terug. Bij mij is tot nu toe alles goed verlopen en geen miskraam gehad. Ben nu 16 weken zwanger. Je kan inderdaad aangeven dat je zwanger bent als je de bodyscan niet wilt doen ivm je zwangerschap. Maar ik vloog via eindhoven en ze hadden daar alleen detectie poortjes.
Tip neem extra zakjes mee voor t geval dat je moet spugen. Ik was al misselijk voordat ik het vliegtuig inging maar eenmaal tijdens het opstijgen moest ik overgeven. Wil je niet bang maken hiervoor maar wel fijn als je een zakje bij de hand hebt!

Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb me precies om het zelfde zorgen gemaakt. Ging ook vliegen met 5 weken heen en was 7 weken op de terugvlucht. Je kan gewoon vliegen. Er is geen risico tot een miskraam. Probeer een stoeltje dicht bij het toilet te krijgen, ik ben op een vlucht van 3.5 uur 5 of 6x naar de wc geweest. En wel ook de hele vlucht met vlagen misselijk geweest. 
Op Schiphol heb ik gevraagd of ik door de bodyscan kon ivm zwangerschap, maar dat kon gewoon vertelde ze me daar dus dat heb ik ook gewoon gedaan. Ze zeggen dat ze geen gebruik maken van röntgenstraling. 
Nu straks lekker genieten van je vakantie zonder al te veel stress!

Ik heb gevlogen met 9 wk zwangerschap, 13 wk zwangerschap en 23 wk zwangerschap. Ik ben nu 31+3 van ons lieve baby’tje.. Ik zou je zeker geen zorgen maken. Het kan geen kwaad, ook ik heb dit van tevoren goed uitgezocht en gevraagd. Geniet juist lekker van je vakantie!! 

Je kunt gewoon vliegen hoor:) ik ben 23 weken en heb vandaag nog gevlogen. Alles gaat goed. Zou me eerder zorgen maken wat ik wel en niet mag eten in Turkije :p 

Gefeliciteerd! 
Sorry ik ben niet voor vliegen tijdens een zwangerschap.  Ik heb beroepsmatig helaas teveel dames meegemaakt waar problemen zijn ontstaan of het mis ging na het vliegen. Overigens waren ze in verschillende stadia.  De luchtdruk doet meer met een lichaam dan we door hebben. 
Mijn gynaecoloog is ook geen voorstander van vliegen tijdens een zwangerschap ook al ben je net pas zwanger.
Sorry wil je niet bang maken maar dit is mijn ervaring.  Ik blijf tijdens mijn 9 maanden dan ook mooi met 2 voetjes aan de grond. 

Terug
Bovenaan