zwanger en vliegen?

ik heb in een boek gelezen dat je het beste kunt vliegen tussen de 4-6 maand. de eerste 3 maanden wordt het afgeraden en na 6 maand kunnen vliegmaatschappijen je weigeren omdat het dan de weeen op zou kunnen wekken.

maar ervaring heb ik er niet meee

Hmmm....ik ga nog vliegen! Naar New York zelfs! Dus ik moet ook nog heel lang. Ik ben dan rond de 16 weken. Ik zou dan dus redelijk veilig moeten zitten toch?

Een vriendin van mijn reisde 5 maanden zwanger nog naar Nieuw-Zeeland en een maand later terug naar Nederland. Waar je wel op moet letten is dat je voldoende drinkt, aangezien je in het vliegtuig meer vocht verliest. En je hebt kans dat je dikke voeten/onderbenen krijgt door het lange zitten. Dus geregeld een wandelingetje door het vliegtuig is niet verkeerd.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik bijna 11 weken zwanger toen we op huwelijksreis gingen naar Indonesië (24 uur van deur tot deur, heb in totaal zo'n 16 uur in een vliegtuig gezeten).

Vlak voor ons huwelijk kregen we de termijnecho en heb ik gelijk aan de gynaecoloog gevraagd of vliegen kwaad kon, maar dat was geen probleem volgens hem! Ook de verloskundige gaf aan dat vliegen echt wel kon!

Dus probeer je niet te druk te maken, en als je toch twijfelt, informeer even bij je verloskundige of huisarts.

Ook ik had al een reisje geboekt (naar whiskey stad Edinburgh, grrrr) en zal dan rond de 18/19 weken zijn... Los van het feit dat het whiskey drinken nog even op zich moet wachtten, vliegen kan geen kwaad hoor!

Liefs!

Terug
Bovenaan