Zwanger en voeding / gewichtstoename

Hallo allemaal,

Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie gemiddeld eten op een dag.
tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 14 kg aangekomen, gewoon normaal. Dit is al wel 7 jaar geleden, en nu ik 30 ben geweest merk ik dat ik sowieso sneller aankom en meer moeite heb met gewicht kwijtraken.

Zit nu in mijn eerste trimester, dus wil zo goed mogelijk proberen om gezond te eten en te blijven sporten, om de gewichtstoename te beperken. Dat het geen 25 kg gaat worden zeg maar.

Benieuwd naar jullie ervaringen wat je wel (misschien juist meer) eet, hoe vaak sporten, zwangerfit-klasje of andere tips?
 
Hoi,
 
ik ben momenteel 9 weken zwanger maar voor nu 1 kilo lichter. Ben dan Pioneer misselijk en veel spugen.
bij mijn vorige zwangerschap 11.5 kilo aangekomen.
Ik probeer te eten zoals ik normaal ook doe. Sochtends yoghurt met muesli, tussendoor 1/2 stuks fruit, smiddags 2 boterhammen evt met wat extra beleg (extra plakje kaas bijv), smiddags weer fruit / handje noten / rijstwafels / ontbijtkoekje en ‘savonds gewoon normaal avondeten. 
Mee vorige keer had ik na het avondeten weer honger en dan is het soms makkelijk om te snaaien maar ik deed dan yoghurt bijv n nam sat niet direct na mijn avondeten. Wat meer verdelen en evt nog een handje noten of rijstwafels. Af en toe snoepen / snacken is niet erg, maar dat gebeurde al vaak met feestjes / feestdagen enzo. Het is niet altijd makkelijk, maar ik hield me steeds voor dat die kilo’s er ook weer af moesten. Ben uiteindelijk 2 kilo zwaarder dan ik was voor mijn zwangerschap. Valt erg mee
 
Ik begin 's ochtends met 2 crackers met kaas en soms komkommer erop en soms tomaat erop.
Tussendoor meestal een manderijn, lunch; 2 sneetjes brood met wisselend beleg, tussendoor een koekje, ook wisselend, avondeten zo gezond mogelijk maar af en toe ook wel eens een patatje of een pizza en 's avonds wat nootjes/fruit/vla/chocolade (kan het toch niet altijd weerstaan)
Ik ben gelukkig niet een al te grote snoeperd, maar met chocolade heb ik toch wel wat moeite gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik had het "geluk" dat ik last van maagzuur kreeg en dat ik dat heel erg kreeg van chocolade waardoor ik het op een gegeven moment kon laten staan. (En milkshakes gingen er ook wel in ?).
Ik heb niet gedaan aan zwangerschapsgym of yoga ofzo, maar heb wel regelmatig expres even de fiets gepakt of ben even lopend naar een vriendin of supermarkt gegaan. 
Ik ben bijna 39 weken zwanger en ben nu 13 kilo aangekomen. 
Maar hou je niet teveel vast aan de kilo's, elke zwangerschap is anders, de 1 heeft meet vruchtwater dan de ander, de ander heeft een grotere/zwaardere baby. Zolang je maar verantwoord eet en daarnaast ook blijft bewegen is er niks aan de hand. En af en toe snoepen mag best! ?
 
Ik at gewoon gezond tijdens mijn zwangerschap, wel wat meer dan normaal, had veel honger. Toch ben ik 26 kilo aangekomen. Ik woog eerst 68 kilo dus die 26 kilo zag je goed. Ik maakte mij hier enorm veel zorgen om. Inmiddels is mijn zoon 10 maanden en weet ik nog 65 kilo. Het is er allemaal weer af gegaan zonder te sporten (wel borstvoeding, dat helpt). Het scheelt zo per zwangerschap en persoon. Zolang je gezond leeft zou ik mij echt geen zorgen make over het aankomen! 
 
Bedankt voor de berichtjes!
@enjoyzwnagerschap, 2 kg is zeker netjes. Goed gedaan! Hopelijk is je misselijkheid snel over! 
@Mirandaas Haha dat je dankbaar kunt zijn voor maagzuur hè! Maar af en toe snoepen mag best, vind ik ook! Succes met de laatste loodjes! 
@daJoJa wat gek hè, dat je toch zo gezond gegeten hebt! Knap dat je nu weer op 65 zit! 
Nou, ik bekijk het wel, merk dat ik nu veel trek heb en erg moe ben. En die lekkere dingen laten staan is zeker lastig. 
 
 
 
Terug
Bovenaan