zwanger en waterpokken in de fam

ik ben nu bijna 31 weken zwanger, maar eerst heeft mijn nichtje waterpokken gehad en nu hefet mijn neefje het kan dat kwaad voor mijn ongeboren kindje?ik heb het zelf al gehad toen ik 5 was

Hoi vlindertjuhh,

Ik heb het zelf laatst opgezocht omdat de oudste van mijn beste vriendin waterpokken kreeg vrij kort nadat ik daar de hele middag op bezoek was geweest.
Het kan geen kwaad omdat je het zelf vroeger al gehad hebt.
Dus maak je geen zorgen.

Alice

Gelukkig dat het nu is en niet als je net bevallen bent. Voor een pasgeborene is waterpokken levensgevaarlijk heb ik me laten vertellen, in de zwangerschap kan het geen kwaad. Ik was dan ook erg blij toen ons zoontje van ruim 1 waterpokken kreeg een paar maanden geleden dan kan dat tenminste niet gebeuren als ik net bevallen ben. Maak je dus geen zorgen, ideale situatie dus, nu kan iedereen straks met gerust hard mét kids bij je op kraamvisite komen.

hoi hoi
mijn zoontje heeft het onlangs gehad en ben bij de huisarts geweest
het is gevaarlijk voor zwangere vrouwen die nog geen 12 weken zijn of die snel moeten bevallen...als je geen pokjes hebt gehad!

maak je je ongerust? bel je vk!

groetjes sandra

Hoi, dat kan geen kwaad. Ik ben zelf 25 weken zwanger en mijn zoontje is er nu net vanaf. Als je ze vroeger niet gehad hebt ben je toch voor 80% imuun omdat je volwassen bent. Maar die 20% is dus min of meer gevaarlijk in de eerste 12 weken en tegen het einde als je bijna moet bevallen. Maar heb je ze zelf al ooit gehad, dan   kan het totaal geen kwaad.

Terug
Bovenaan