zwanger en waterpokken

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een dochter van 17 maanden en denk dat ik zwanger ben van de tweede.
We gaan vandaag de test doen, maar ben al anderhalve week overtijd. Ook al merk ik niks, ik weet dat ik zwanger ben. Ik ben nl. heel regelmatig ongesteld.
Nu heeft mijn dochter vanmorgen rode bultjes op haar hoofd. Maar ik heb geen idee of het waterpokken of muggebeten zijn. Ik hoop het tweede maar ik heb nog nooit waterpokken gezien. Hoe weet ik of het waterpokken zijn, zonder de dokter lastig te vallen voor niks.
Ze is niet hangerig of ziek of zoiets. En ik weet ook geen andere kindjes die de waterpokken hebben, alleen 1 kindje had afgelopen zondag de overblijfselen van waterpokken, maar volgens mijn smet het dan niet meer.
Hoe gevaarlijk zijn waterpokken voor mijn ongeboren kindje. Ik heb ze zelf vroeger gehad.

Kan iemand mij helpen.

groetjes Sonja

Hoi,

Als jij vroeger als kindzijnde waterpokken heb gehad, is er niks aan de hand. In je bloed komen dan al de antistoffen voor voor   waterpokken. Dit krijgt dan ook je baby, in een later stadium, in het lijfje. Voor de baby dus niet schadeljk.
Mocht je zwanger zijn, geniet ervan.
En ik hoop dat de watrepokken voor je kindje niet al te heftig worden, zoals bij een vriendin van mij.

Groetjes, Monique

Hoi Monique,

Dank je voor je snelle reactie, ben toch wel gerustgesteld, want je wil natuurlijk niet dat er iets gebeurt met je ongeboren kindje.

groetjes

Terug
Bovenaan