zwanger en weer geen roze wolk

Hoi Meiden,

Ik vind het heel jammer maar ik ben 16 weken zwanger en  ervaar weer geen roze wolk. Mijn eerste zwangerschap was niet zo'n pretje maar ik was zwanger, dus mocht ik niet zeuren.

Nu had ik gehoopt wat minder last te hebben van de kwalen en te kunnen genieten. Helaas ben ik tot nog toe  misselijk met spugen, moe en chagerijnig. En vergeleken bij de eerste mag ik dan eigenlijk niet klagen.  
Misschien is het nog wat vroeg maar ik ervaar geen roze wolk. Ook niet op de dagen dat het goed met me gaat. Ik kijk nu al  erg uit naar de bevalling.

Zwanger zijn is gewoon niets voor mij. Ik heb normaal nooit last van een ochtend humeur en ben erg postitief ingesteld maar als ik zwanger ben kan ik zo chagerijnig zijn.  

Gek eigenlijk want toen ik bevallen was van de eerste, was ik jaloers op alle dikke buiken om me heen?

Heb ik lotgenoten ?

Hoi Roos,

Het is gewoon heel moeilijk om te genieten als je je niet lekker voelt. Ik heb dat zelf ook wel gemerkt.Met name tijdens de eerste zwangerschap heb ik regelmatig geroepen dat ik het toch echt niet leuk vond (als ik weer eens boven de toilet hing),
Nu gaat het iets beter. Wel merk ik ook dat ik moe ben en daardoor snauwerig ben tegen mijn man. Ik vind dat helemaal niet leuk, maar het is zo moeilijk om je te beheersen.
Probeer er toch wel een beetje van de genieten
Liefs Nienke

Schopt je kindje al? Misschien als dat gebeurt dat je dan wat meer kunt genieten.
En misschien elke avond even lekker je buik insmeren met olie of lotion, zodat je contact maakt met je buik.

Ik heb ook nog niet echt dat rozewolkje hoor. Tuurlijk ben ik blij maar dat echte zweverige heb ik ook niet hoor. De een heeft dat vast meer dan de ander.
gewoon lekker je eigen gang gaan.

Liefs diana

Ik dacht de vorige keer alleen dat ik af aan het takelen was en kon haast niet wachten tot ik weer zou gaan herstellen. Nu denk ik daar amper aan. Het is tijdelijk en straks kunnen we weer alles.
Ochtendhumeur heb ik zo en zo altijd en ook bij vlagen chagrijnig. Wees blij dat het bij jou maar 9 maanden is! In de 1e zwangerschap voelde ik me veel beter. Nu ben ik soms moe.

Och meissie,

ik leef met je mee.. ik ben nu zwanger van ons 2de kindje.. en ik had zo gehoopt dat het dit keer niet zou gebeuren.. maar NEEEEEEE
vanaf week 8 a 9 spug ik mijn maag door mijn mond naar buiten! ik heb 3weken echt als een wrak geleefd.. sorry willem (zoontje van nu 18m) ik had geen tijd voor hem.. alleen voor mijn emmer!!!
ik heb op een gegeven moment emersefane gekregen (zetpil) en dat hielp een beetje..

gelukkig ging het na week 14 beter.. helaas heb ik net de griep gehad en nu spug ik weer ong. 3keer per dag maar ik voel me er redelijk bij.. dwz spugen en klaar..
vandaag heb ik in bad zitten spugen!! en dat was altijd mijn RUST plaats.. snik snik is dat niets mer heilig??
maar goed.. meis je bent niet alleen!
bij mij ging het na 20weken stuk beter en kon toen gaan genieten.. misschien heb jij dat nu ook wel?
ik duim heel hard voor je!!
liefs Annemieke

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes.

Het gaat gelukkig iets beter met de misselijkheid. Maar gelukkig kreeg ik er een verkoudheid overheen waardoor ik zeer vermoeid ben en mezelf door mijn gehoest 's nachts wakker houd, en mijn zoontje ook. Nu is dat arme kind ook nog een ziek dus het is echt gezellig bij ons in huis.

En ja, het getrappel in mijn buik is begonnen, het maakt een hoop goed. Dit kindje beweegt nu al veel meer dan mijn zoontje ooit deed. De baby probeert zijn moeder vast nu al een hard onder haar riem te steken. (de lievert)

Nou meiden van het spuugfront. Heel veel sterkte..als het goed is zijn we bijna klaar met spugen. Laat die zomer maar komen waarin we onze buiken kunnen showen!

Terug
Bovenaan