Zwanger en weinig steun partner

<p>Hoi dames ik wil even jullie mening vragen, ik ben 38 weken zwanger van mijn eerste kindje ? , en kijk erg uit naar haar komst , maar nu de bevalling steeds dichterbij komt hoor ik elke keer van mijn man dat hij het eng vind en spannend vind natuurlijk zijn deze gevoelens normaal , en ik heb hier ook last van , maar hij vind de verantwoording eng , en drinkt elk weekend vrijdag zaterdag en zondag stevig. Heb al zovaak aan gegeven dat ik eens zou willen dat hij wat minder drinkt met mate gewoon maar hij blijft dit doen. Vandaag is de bom een beetje gebarsten toen hij 8 borrels op had op een gewone normale dinsdag ben helemaal uit mijn slof geschoten en zit te twijfelen of ik dit in de toekomst verder wil. Nu vroeg ik me af of dit normaal is en bij de emoties hoort of dat er misschien meer dames zijn die hier tips voor hebben of ervaring? Ik voel me op dit moment er echt alleen voor staan en krijg af en toe het gevoel dat hij dit misschien achteraf toch niet had gewild of er niet ? klaar voor was. Alvast bedankt xx </p><p> </p>

Ik had je bericht in een vorige post ook gelezen. Klote zeg dat hij zich zo gedraagt. Aangezien jou woorden niet veel helpen, kun je zijn ouders niet inschakelen voor hulp? 
En of met vrienden praten waar hij eventueel mee gaat drinken? En als je thuis drank hebt gewoon weggooien? 
Je kunt elk moment bevallen en dit is toch onnodige stress.
Houd voor de zekerheid maar het nummer van een taxi centrale bij de hand zodat je wel veilig in het ziekenhuis kan komen als niemand je kan brengen.
Succes meid 

Dat hij het eng en spannend vindt, is heel normaal, het is ook allemaal niet niks, straks ben je van de een op de andere dag verantwoordelijk voor de zorg van een klein afhankelijk mensje. 
Hoe hij daarmee dealt is niet normaal. Ik heb ook je eerdere topic gelezen. Het klinkt toch als een drankprobleem eerlijk gezegd. Misschien is het een idee om hulp te zoeken voor zijn probleem. Misschien via de huisarts?
Sterkte! Ik hoop dat hij nog bij zinnen komt voor de bevalling. En dat hij niet weer naar de drank grijpt als het pittig wordt

Dank jullie wel dames voor de reactie "s . Misschien inderdaad een idee om toch professionele hulp in te schakelen inderdaad. Ik word er inderdaad hopeloos van en verdrietig, probeer me sterk te houden voor m'n kleine meid maar zat er vandaag even door heen. Ik vind het inderdaad erg dat hij ziet hoeveel ik ermee ziet en hoeveel verdriet het me doet , dat hij er toch gewoon mee door gaat.  Soms twijfel ik aan mezelf of ik niet te streng ben en word er soms zo onzeker van , maar bedankt alvast voor jullie reacties ? ?

Ik vind het ontzettend goed dat je hem hebt aangesproken! Dat hij het spannend vindt is heel normaal, je weet eigenlijk totaal niet waar je aan begint! Maar inderdaad, wat een ander zei: hoe hij ermee omgaat is niet oké. De meeste vrouwen bevallen 's nachts, dus dat betekent dat er grote kans is dat je in de nacht naar het ziekenhuis gebracht moet worden (aangezien de meeste vrouwen tegenwoordig in het ZKH bevallen ga ik hier voor het gemak maar even vanuit). Hij kan je in deze situatie niet veilig brengen, en geloof me: als jij weeën hebt, ga je ook echt niet zelf rijden. Ik zou voor de zekerheid even iemand stand by laten staan, wellicht je moeder /vader / schoonouders  / goede vriend of vriendin of een fijne buur die je vertrouwt? Heel vervelend dat het moet, maar alles beter dan straks onverantwoord op weg! En na de bevalling een héél stevig gesprek met je partner, grenzen stellen met consequenties en eventueel inderdaad professionele hulp voor hem. Succes dame!

Ik vind het echt ongelooflijk om dit te lezen. Dit gedrag is niet oke, hoe spannend hij het ook vindt. Aanspreken werkt niet dus je zou bijna kunnen denken om een soort interventie te doen met zijn familie (tenzij zij zijn gedrag normaal vinden). Anders zou ik persoonlijk een statement maken en tijdelijk intrekken bij mijn ouders. Niet de leukste optie (voor beide partijen niet) maar ik denk dat je boodschap dan wel erg duidelijk wordt. Hopelijk heb je die optie bij je ouders. Sterkte!

Goedemorgen!
Ouders op de hoogte stellen helpt hier altijd!
Mijn man loopt hier en daar wel eens de kantjes er vanaf, en dan communiceer ik dat door naar zijn moeder, en dan krijgt hij even een flinke schop onder zijn hol en draait hij weer bij voor een half jaartje. 
Wat ook werkt is misschien eventjes weg gaan, nu je zo ver bent is dat voor jou misschien geen optie. Even een nachtje ergens anders slapen en zeggen dat je er klaar mee bent, laat ze vaak goed schrikken. 
Ik hoop dat het goed komt voor je, het is zo vervelend op deze manier zwanger te zijn, en zo kan je helemaal niet genieten van alles wat er op je af gaat komen. 
Misschien een schrale troost. 
Ik en mijn man werden heel jong ouders, hij liep ook met drank en dergelijke de kantjes er vanaf en het was echt waardeloos allemaal. 
Tot dat onze zoon geboren werd. Dat heeft zijn leven compleet op zijn kop gezet.
En hoe ouder onze zoon werd, hoe meer hij een voorbeeld wilde zijn. 
En als je hem nu zit is het een degelijke papa van bijna 3 kids die misschien 3x per jaar iets teveel drinkt als hij op stap gaat... 
Sterkte met alles!! 

Goedemorgen!
Ouders op de hoogte stellen helpt hier altijd!
Mijn man loopt hier en daar wel eens de kantjes er vanaf, en dan communiceer ik dat door naar zijn moeder, en dan krijgt hij even een flinke schop onder zijn hol en draait hij weer bij voor een half jaartje. 
Wat ook werkt is misschien eventjes weg gaan, nu je zo ver bent is dat voor jou misschien geen optie. Even een nachtje ergens anders slapen en zeggen dat je er klaar mee bent, laat ze vaak goed schrikken. 
Ik hoop dat het goed komt voor je, het is zo vervelend op deze manier zwanger te zijn, en zo kan je helemaal niet genieten van alles wat er op je af gaat komen. 
Misschien een schrale troost. 
Ik en mijn man werden heel jong ouders, hij liep ook met drank en dergelijke de kantjes er vanaf en het was echt waardeloos allemaal. 
Tot dat onze zoon geboren werd. Dat heeft zijn leven compleet op zijn kop gezet.
En hoe ouder onze zoon werd, hoe meer hij een voorbeeld wilde zijn. 
En als je hem nu zit is het een degelijke papa van bijna 3 kids die misschien 3x per jaar iets teveel drinkt als hij op stap gaat... 
Sterkte met alles!! 

Terug
Bovenaan