Zwanger en werk...

Hoi allemaal,

Ik heb een jaarcontract dat in juni afloopt. Op mijn werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben (is ook nog wat vroeg met 8 weken en 3 dagen) maar ik maak me nu al zorgen.
Het loopt al niet allemaal zo vlekkenloos hier. Zo zijn ze zwaar geirriteerd als ik thuis moet blijven wegens mijn zieke zoontje en wordt mijn werkgever bij tijd en wijlen gestalkt door mijn psychisch niet helemaal lekkere ex..... Door al dit gedoe heb ik de afgelopen tijd niet op 100% van mijn kunnen gefunctioneerd en dat weten ze ook. Ik ben altijd open geweest en de bedrijfsarts vind dat ik alles doe wat ik kan.
Ik durf nu echt niet te vertellen dat ik zwanger ben en loop met een groot ruim vest om mijn opgezwollen buik (darmen......) te verbergen.

Hebben jullie ook banen die 'op de tocht' staan, mede door de zwangerschap? Ik vind dit niet echt lekker voelen....Hoe kan ik het beste eerlijk zijn zonder mezelf in de vingers te snijden? Ik snap wel dat de kans erin zit dat mijn contract niet verlengd wordt, maar toch. Ik wil graag zo eerlijk en professioneel mogelijk zijn. Tips?

Liefs, Nanna.

Hoi Nanna,

Wat een vervelende situatie zeg! Ik kan me voorstellen dat je je al druk maakt.
Ik vond het ook heel vervelend om het mijn baas te vertellen. Bij ons gaat niet zo heel goed (notariaat) en ik verwacht dat er mensen uit moeten.
Maar ik moest het toch een keer vertellen. Hij vroeg meteen wat ik met mijn toekomstplannen ging doen. Eigenlijk wilde ik stoppen na mn verlof. Maar dat heb ik hem natuurlijk niet verteld, ik wil niet nu al op straat komen te staan, ben vrijdag 12 weken. Dus ik moet nog een hele tijd voordat de kleine komt.
Ik heb een vast contract en dus nu beschermt, maar ik ga prive ook met mn baas om, dus dat maakt het me wel extra moeilijk.
Lastig allemaal he....
Ik zou nog wel een paar weekjes wachten met vertellen als ik jou was.
Succes verder ermee!

Liefs, Ris

Wat vervelend zeg.

Ik heb wel ergens gelezen en gehoord dat ze je niet om de reden mogen ontslaan dat je zwanger bent. Zelfs als je een sollicitatie doet waarbij je zegt dat je zwanger bent mogen ze niet zeggen we willen je niet omdat je zwanger bent.

In het echt komt dit natuurlijk gewoon wel voor omdat ze dan gewoon zeggen dat ze iemand anders hebben aangenomen of dat je niet goed functioneert of iets dergelijks.

Ik hoop voor jullie dat jullie je baan kunnen behouden. Succes

groetjes Trientsje

Terug
Bovenaan