zwanger en werken in de kinderopvang

Halloooo,,

zijn er hier mensen die ook in de kinderopvang werken?
Ik ben soms echt bang voor bepaalde ziektes die daar rond zweven.
Vanmorgen kwam ik op een locatie (ik val in, dus ik sta overal) en toen bleek dat er de vijfde ziekte heersde. Nou ja , ik dus mijn coordinator gebeld, en toch maar uitgelegd. heb wel verteld dat we het nog geheim wilden houden. Nou moet ik bloed laten prikken om te kijken of ik deze ziekte al heb gehad. Omdat het nou al een beetje begint te heersen en je deze ziekte kan krijgen 2 weken voordat een kind  klachten krijgt. Dus ffies afwachten. Voor de meeste ziektes ben ik als kind wel ingeent. Maarja, ik ga nu met minder plezier naar me werk. Ons kindje gaat voor alles.
Een andere baan zoeken lijkt me ook niet echt een optie, want wie wil nou een zwangere in dienst nemen. ja toch?

Groetjes conny

hoi Conny,
ik werk niet in kinderopvang, maar herken wel dingen van je. Ik werk als ic-verpleegkundige en kom daardoor ook vaak in aanraking met bacteriën en virussen die je liever niet wil hebben. Of die zelfs schadelijk kunnen zijn voor de ongeboren vrucht. Zo moest ik op werk aangeven dat we een zwangerschapswens hebben, omdat ik 1 pat persé NIET wil verzorgen vanwege zo'n beestje.
Toch heb je over algemeen een goede weerstand opgebouwd tegen dit soort dingen, je werkt al langer in kinderopvang toch? Dus grote kans dat je veel ziektes al voorbij hebt zien waaien en er resistent voor bent. Toch goed dat je navraag gedaan hebt. Wel balen dat je nu bloed moet laten prikken en ff in onzekerheid zit...
Hopelijk heb je t al gehad en is het "loos" alarm. Sterkte met onzekerheid!!
Groetjes mira

hoi,
Ik werk ook in de kinderopvang, en ik ben nu 6 weken zwanger,
Eigenlijk hoef je toch niet voor zo heel veel ziektes bang te zijn,
Het zijn volgens mij alleen de 5e en 6e ziekte en later in je zwangerschap de waterpokken als je het zelf nog niet gehad heb.
Nou is het heel vervelend dat jij precies met de 5e ziekte in aanraking gekomen ben.
Heb je al bloed laten prikken.
Verder zijn er toch geen ziektes waar je voor uit moet kijken of weet jij er nog meer.
Alleen rode hond maar die krijgen we niet meer door inentingen.
groetjes hunny

hoi hoi,

Ik heb al bloed laten prikken, krijg volgende week de uitslag.
Voor zover ik weet is het alleen de 5de ziekte waar je voor moet oppassen.
En de rest zijn we voor ingeent.
Maar toch, ik ben nu 7 weken zwanger en in de tussen tijd ben ik al 2 keer verkouden geweest en heb ook al keer griep gehad. Werk nu ruim 5 maanden in de kinderopvang.
Het lijkt wel alsof ik vatbaarder ben nu ik zwanger ben. Zou dat kunnen denk je?

Groetjes,

Conny

Hoi Conny,

ik werk ook in de kinderopvang, nu zo'n 6 jaar. Ik begrijp je angst, maar ik probeer er zelf niet te veel aan te denken. De meeste mensen hebben de 5e ziekte en de waterpokken als kind gehad en dan is er feitelijk niet zo veel aan de hand. Als je niet in de kinderopvang zou werken maar bij iemand thuis zou komen die een kind heeft de de 5e ziekte  heeft loop je hetzelfde risico. Wel is het goed dat je bloed hebt laten prikken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Mijn ervaring is dat het eerste jaar dat je in de kinderopvang werkt, je sowieso vatbaarder bent voor verkoudheden, er heerst toch veel op zo'n creche. Ik ben nu ook iets meer verkouden dan normaal, dus onze hormonen zullen wel niet helpen. Ik hoop dat je een goede uitslag van je bloedonderzoek krijgt, ik zal voor je duimen.

Groetjes, Jose
( 6 weken zwanger, eerste kindje)

Hoi conny
Het eerste jaar dat ik in de kinderopvang werkte was ik denk elke maand wel verkouden en ziek, of buikgriep,
Echt als je het eerste jaar gehad heb op de kinderopvang dat gaat je weerstand omhoog.
Veel vitamines eten, en extra vitamine pillen nemen, Tenminste dat heb ik gedaan, en dat doe ik nog steeds zodra de R in de maand is.
En de zwangerschap zal wel mee spelen hoor,
Maarja je werk nou eenmaal op een bedrijf waar heeeeeel veeel bacterien rond hangen.
Het komt goed want ik werk nu ruim 5 jaar in de opvang en ben nog zelden ziek of verkouden.

succes
liefs hunny

Hallo,

Ik hoor eigenlijk bij het oktoberforum, maar heb hier even gespiekt en vond dit ook wel interessant.
Ik werk ook in de kinderopvang, ben nu ruim 11 weken zwanger en een aantal weken geleden heb ik bloed laten prikken en nu bleek dat ik te weinig antistoffen heb voor rode hond! Komt bijna nooit voor.....gelukkig komt de ziekte ook bijna nooit meer voor, maar toch vind ik het wel erg vervelend, en spannend!

We hopen gewoon maar het beste, kan er nu toch niks aan doen...alleen maar opletten.

Groetjes Judith

hallo dames ik werk ook in de kinderopvang nu al weer 4 jaar en ik vint het super werk, natuurlijk veel bacterien, maar goed daar ben ook ik in de meeste gevallen wel immuum voor haha.
in ons beroep is het niet alleen de ziektes , maar ook straks wanneer we wat langer zwanger zijn het tillen enz.

groetjes diana

Terug
Bovenaan