zwanger en werken in de kinderopvang

Halloooo,,

zijn er hier mensen die ook in de kinderopvang werken?
Ik ben soms echt bang voor bepaalde ziektes die daar rond zweven.
Vanmorgen kwam ik op een locatie (ik val in, dus ik sta overal) en toen bleek dat er de vijfde ziekte heersde. Nou ja , ik dus mijn coordinator gebeld, en toch maar uitgelegd. heb wel verteld dat we het nog geheim wilden houden. Nou moet ik bloed laten prikken om te kijken of ik deze ziekte al heb gehad. Omdat het nou al een beetje begint te heersen en je deze ziekte kan krijgen 2 weken voordat een kind  klachten krijgt. Dus ffies afwachten. Voor de meeste ziektes ben ik als kind wel ingeent. Maarja, ik ga nu met minder plezier naar me werk. Ons kindje gaat voor alles.
Een andere baan zoeken lijkt me ook niet echt een optie, want wie wil nou een zwangere in dienst nemen. ja toch?

Groetjes conny

hoi Conny,
ik werk niet in kinderopvang, maar herken wel dingen van je. Ik werk als ic-verpleegkundige en kom daardoor ook vaak in aanraking met bacteriën en virussen die je liever niet wil hebben. Of die zelfs schadelijk kunnen zijn voor de ongeboren vrucht. Zo moest ik op werk aangeven dat we een zwangerschapswens hebben, omdat ik 1 pat persé NIET wil verzorgen vanwege zo'n beestje.
Toch heb je over algemeen een goede weerstand opgebouwd tegen dit soort dingen, je werkt al langer in kinderopvang toch? Dus grote kans dat je veel ziektes al voorbij hebt zien waaien en er resistent voor bent. Toch goed dat je navraag gedaan hebt. Wel balen dat je nu bloed moet laten prikken en ff in onzekerheid zit...
Hopelijk heb je t al gehad en is het "loos" alarm. Sterkte met onzekerheid!!
Groetjes mira

hoi,
Ik werk ook in de kinderopvang, en ik ben nu 6 weken zwanger,
Eigenlijk hoef je toch niet voor zo heel veel ziektes bang te zijn,
Het zijn volgens mij alleen de 5e en 6e ziekte en later in je zwangerschap de waterpokken als je het zelf nog niet gehad heb.