zwanger en werken met katten (toxoplasmose)

<p>Hoi! Gisteren heb ik een zwangerschapstest gedaan: positief! Vandaag zou ik precies 4 weken moeten zijn, nog heel pril dus. </p><p>Komende week zou ik beginnen met werken bij een dierenasiel. Nu begin ik mij af te vragen of het verstandig is om met katten te werken als je zwanger bent? Dit met de kans op toxoplasmose. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? </p><p>Het liefst vertel ik daar nog niet dat ik zwanger ben, dus kunnen ze er ook nog geen rekening mee houden daar. </p>

Hey! 
Volgens mij kun je bij de huisarts bloed laten prikken op toxoplasmose. Mocht je het al hebben dan hoef je je niet zo'n zorgen te maken. 
Ik geloof dat katten ontlasting het enige is waar je het van kunt hebben dus bij schoonmaken van bijv kattenbak handschoenen dragen en een mondkapje!
Groetjes en succes bij je nieuwe baan

Het komt idd voor in de ontlasting van katten. Als je de kattenbak moet schoonmaken handschoenen aan en daarna handen wassen. Mondkapje is niet nodig maar kun je doen als je dat prettig vind. 

Ik heb zelf 3 katten gedurende de zwangerschap goed hand schoenen aan bij de kattenbak dat is absoluut Belangrijk. Goede hygiëne.  En verder... Geniet van de lieverdjes! 

Idd. Ik heb 4 katten. Handschoenen aan bij kattenbak verschonen en na afloop goed de handen wassen.
Had ook katten bij mijn andere kids. Was alleenstaand dus ja ik moest de kattenbak ook doen. Alles is goed gegaan

Meestal heb je al een toxoplasmose besmetting doorgemaakt als kind, dus zou het even laten testen bij de huisarts, gezien je baan lijkt me dat wel nuttig. Dan hoef je je niet meer zorgen te maken ;) Gefeliciteerd en succes!

Terug
Bovenaan