Zwanger en werken op een kinderdagverblijf

<p>goedemiddag, </p><p>Vandaag ben ik er achtergekomen dat ik zwanger ben! </p><p>Nu is mijn vraag waneer vertel je het aan je werkgever?! </p><p>Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn regelmatig kinderen met kinderziektes. Waterpokken etc. </p><p>Het liefst vertel ik het pas na 3 maanden maar weet niet of dat zo handig is?! </p><p>Iemand ervaring hiermee die zelf op een kinderdagverblijf werkt? </p><p>Groetjes </p>
 
De meeste ziektes is je baby gewoon tegen beschermd en als jij bijvoorbeeld waterpokken al hebt gehad, dan ben jij in zo'n geval ook beschermd. Je kind krijgt via de navelstreng antistoffen mee. Betekent niet dat je baby het niet kan krijgen als ie eenmaal geboren is, maar zolang ie in de buik zit, kan er niks gebeuren ;) Het is aan jou de keuze wanneer je vertelt dat je zwanger bent. Ik heb het noodgedwongen elke keer met 7 weken al moeten vertellen omdat ik HG had (extreme misselijkheid) en dus de hele dag door aan het overgeven was. Je raad het al: kon hierdoor niet werken. Als ik de keuze had gehad, had ik het op het werk later verteld ;)
 
Hoi!
Ten eerste gefeliciteerd!
ik werk ook in de kinderopvang op een babygroep. Dus moet veel tillen en luiers verschonen. 
Mij is geadviseerd het zo snel mogelijk te vertellen. Ik heb het vandaag verteld met 8+2. 
Ik moet naar de bedrijfsarts en die zal kijken of ik kan blijven werken of niet. 
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik in Duitsland woon en werk dus het misschien wat anders is hier. 
 
Bedankt voor je antwoord. 
Ik werk zelf op een peuter(plus) groep en de kids zijn best zelfstandige. 
Ik denk dat ik even afwacht tot mijn eerste echo. 
 
Hallo gebruiker! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! 
Ik werk ook in de opvang en ben nu 22 weken zwanger. Bij mij is er wel her en der wat spanning komen kijken, omdat ik niet goed was ingelicht.
je kunt bij de VK aanvragen om te testen op antistoffen tegen cmv en vijfde ziekte. Je ouder/verzorger weet vast wel of je zelf de waterpokken gehad hebt. Als je deze dingen hierdoor kunt uitsluiten is het verder prima te doen. 
Let op tillen en neem af en toe rust, geef geen kusjes op de mond en let op hygiëne bij verschonen. 
En verder.. GENIET!
 
Ik werk ook op een kinderdagverblijf en ben nu 28 weken zwanger van mijn tweede kindje. Heb het met beide zwangerschappen rond de 11 weken verteld. Ik zag geen noodzaak om het eerder te doen. Ik doe mijn werk ook gewoon nog net als anders, en ja soms ben je extra moe aan t einde van de dag door al het tillen. Niks aan te doen.
Geen enkele kinderziekte kan echt kwaad voor de baby in je buik. In de periode dat ik zwanger raakte van mijn tweede kindje, heerste er waterpokken op het kdv. Ook mijn eigen dochter had waterpokken. Is echt niet gevaarlijk voor de baby, alleen als je het zelf nog nooit gehad hebt!
Als je op een dag zwanger bent van een tweede kindje, kun je kinderziektes e.d. ook niet buiten de deur houden omdat je al een kindje hebt, dus ik zou er niet te krampachtig over doen. 
Waarschijnlijk wordt er wel een keer extra bloed bij je geprikt om te checken of je ooit 5e/6e ziekte gehad hebt. Dit zal de verloskundige aangeven. Dat zijn de enigste kinderziektes die evt. gevaarlijk voor je baby kunnen zijn.
Dus ik zou geen reden zien om het extra vroeg te vertellen op je werk. Wat verwacht je van je werkgever? Zij kan er toch ook niks aan doen dat er kinderziektes heersen en ze kan je moeilijk thuis laten blijven alleen maar omdat er waterpokken heerst 
 
Bedankt voor je antwoord! Ik ga hier zeker even mee aan de slag!
het is allemaal erg onwerkelijk omdat ik gene symtonen heb.. dus ben nog lekker fanatiek aan het dansen springen en stoeien met de kids.. Misschien wel goed om het rustiger aan te doen. 
 
Terug
Bovenaan