zwanger en werken

Mag een werkgever weigeren om je opleidingen te geven ivm je zwangerschap?

Ik heb namelijk een opleidingsplan ingeleverd bij mijn werkgever, waar we later over zouden praten. Nu vindt hij dat niet meer nodig want ik ben zwanger en volgens hem hoef ik daarom geen opleidingen.
Mag dit zomaar?
 
Hoi hoi,


Volgens mij mag het helemaal niet wat je baas  nou wil doen. Staat er niks in je contract over opleidingen? Als het gewoon zo is dat je na je zwangerschap terug komt is er niks aan de hand, want wat hij nu doet is discriminatie tov zwangeren.
Je kan anders even de vakbond opbellen die kunnen je er veel beter mee helpen.

groetjes aafje
 
Hoi,

Als CWI adviseur, kan ik je denk ik het best doorverwijzen naar de site van het ministerie van sociale zaken.
www.minszw.nl
Daar staat van alles uitgelegd over je rechten en plichten als werknemer (al dan niet zwanger).

En nee een werkgever mag niet discrimineren omdat je zwanger bent!

vos
 
Hoi,

Ik vind het belachelijk dat je werkgever vindt dat je geen opleiding meer nodig hebt, omdat je zwanger bent. Wat een onzin!! Hoe oud is die man? In wat voor een tijd leeft hij?

Ik zelf zal ook probleempjes krijgen, omdat mijn werkgever vindt dat mijn functie niet in 3 dagen ui te voeren is en ik wil graag na bevalling 3 dagen gaan werken. Mijn man heeft een eigen zaak en kan geen dag vrijmaken en ik wil mijn kindje liever niet 4 dagen op de creche.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan