Zwanger en werken

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik 20 weken zwanger. Eigenlijk vraag ik me af hoeveel  vrouwen er zijn die na hun zwangerschap weer gaan werken. In mijn geval wil ga ik weer drie dagen per week aan de slag.
Misschien is het een idee voor andere werkende moeders om op de ene dag op iemand zijn kindje te passen en de andere dag iemand op jouw kindje.Scheelt misschien toch een hoop kosten en levert daarbij ook een leuke vriendschap op!
Ik ben zelf 33 jaar en woonachtig in rotterdam-oost.

Hi,
Ik ben misschien een beetje ouderwets en ga werken als mijn man thuis is. Is dan nog maar twee halve dagen. Wij willen dat ons kind wordt opgevoed door ons. Ik veroordeel niemand hoor, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, maar ik vraag me af wanneer je al drie dagen weg bent van je kindje, lijkt het je dan niet leuker om de tijd die je dan met je eigen kindje hebt dan niet zo  te houden ipv je tijd te delen met ook nog het opvoeden van andere kinderen? Is gewoon nieuwsgierigheid en niet vervelend bedoeld hoor. X

Hai Hai,

Ik ben bij mijn zoontje de eerste 1,5 jaar thuis geweest(niet vrijwillig, was werkloos geworden en dan is het best moeilijk een parttime baan te vinden met de dagen die jij wil en kan)Eigelijk vond ik het het eens niet zo erg want zo kon ik de opvoeding zelf doen en zo miste ik niets van hem(zijn eerste lachje,zitten,stapjes,  woordje etc.)Nu ben ik zwanger van mijn tweede en mijn vriend en ik hebben het erover gehad hoe we het gaan doen.We hebben samen besloten dat ik de aankomende 4 jaar zal thuisblijven voor de kinderen.Van hem hoef ik niet te werken mits ik er zelf ook achter sta.En dat doe ik zeker.We zullen het financieel wat minder breed hebben, maarja daar stellen we ons dan wel op in.Dan maar geen vakantie.
Oja, mijn zoontje bracht ik 1 dag in de week naar mijn ouders en 1 dag in de week naar mijn schoonouders als ik moest werken.En in het weekend was mijn vriend er gewoon.

Zo   maakt iedereen zijn eigen keuzes

Veel liefs Summy26

Hoi,

Ik werk in de gehandicaptenzorg en ik werk sinds we kinderen hebben als nachtdienst. 2 Nachten per week. Ik moet dan de bewoners in bed leggen en als ze er allemaal in liggen kan ik zelf ook nog even slapen. (krijg dan ong. 3 uur slaap per nacht)
Ik vind dit ideaal, want ik ben overdag gewoon bij de kids en 's nachts is m'n man thuis.
En het verdient ook nog eens lekker. Als de kinderen groter zijn wil ik wel weer overdag gaan werken, want dat vind ik wel leuker, maar momenteel is dit de beste optie voor mij.

Liefs Annemarie

Hoi.

Wij hebben een zoontje van 2,5 jaar en ik ga nu (als alles doorgaat) 3 dagen in de week werken.
De eerste anderhalf jaar studeerde ik nog en daardoor kon ik veel thuis zijn bij mijn zoontje. Dat was echt heerlijk. Mijn man is toen weer gaan studeren en toen moest ik eerst fulltime werken voor de financiele kant. Maar ik vond het verschrikkelijk!

Nu zit ik momenteel thuis omdat er even geen parttime baan was. Ik heb nu een baan aangeboden gekregen, maar ik heb wel gezegd dat ik echt maar maximaal 24 uur wil werken in de week.
Dat voelt wel goed. Zo is het goed verdeeld.
We gaan nu misschien voor een tweede en dan wil ik gewoon door blijven werken. Als het kindje dan geboren is is het plan om inderdaad weer te gaan werken. Maar ja misschien is het tegen die tijd anders.

We zien het wel. Maar ik vind wel dat je een fijne balans moet vinden. Iemand die een kind neemt en 40 uur blijft werken, dat vind ik (mijn mening) toch te ver gaan.

Groetjes Ger.

Terug
Bovenaan