zwanger en werken

Hallo meiden,

Hoe gaat het werken met de zwangerschap tot nu toe?
Ik werk zelf in de kinderopvang, en af en toe is het wel zwaar.
Ik wil wel proberen tot 4 weken voor de uitgerekende datum te blijven werken. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan.

Op 1 dag werk ik met een mede- zwangere. Zij is een maand minder ver, maar werkt nu al halve dagen.
Merk dat dat wel vermoeiend voor mij is. Zie ik haar lekker naar huis gaan, terwijl ik zelf ook heel moe ben. Maar ik werk dan wel weer door.

Tot hoeveel weken voor de uitgerekende datum willen jullie blijven werken?

Liefs, Kar

Ik heb een kantoorbaan als adviseur bij een milieu-adviesbureau.
Ik heb bij m'n dochter zonder problemen tot 4 weken voor uitgerekende datum doorgewerkt. Ze kwam twee weken te laat, dus toch 6 weken gehad :)
Ik wil nu weer tot 4 weken voor de uitgerekende datum werken.
Tot nu toe gaat het weer probleemloos, dus hopelijk blijft dat zo.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 18 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

de vorige keer heb ik tot de dag van de inleiding gewoon gewerkt (eigen zaak maar wel heel druk) en na twee weken zat ik alweer (schuinzittend vanwege de hechtingen) achter mijn bureau te werken ik kon gewoon geen vrij nemen en ik vind het voor de bevalling ook niet echt nodig (bij kantoorwerk in elk geval de rest kan ik niet over oordelen), deze keer hebben we een extra iemand op kantoor zitten dus kan ik hopelijk wel verlof krijgen omdat ik er nog een van 14 maanden heb rondlopen nu is het wel wat zwaarder als de eerste (daar was het peanuts, kindje slaapt toch de hele dag haha)

ik werk tot zes weken voor de bevalling door, heb ik bij de eerste ook gedaan. ik vind het zelf wel lekker vooral nu er ook nog een peutertje door het huis huppelt.
ik ben vanaf bijna  het begin van de zwangerschap in de ziektewet, de kwaaltjes volgenden elkaar op en ik kon mij daar niet bij neer leggen.kon niet accepteren dat mijn lichaam het aan gaf dat het niet meer wou,  ziek worden hoort erbij maar bij de eerste had ik nergens last van.
ben nu bijna op de helft( veel ziekenhuis bezoekjes, bloedprikken, bedliggen, boven de wc hangen en uiteindelijk een gesprek bij de psygoloog verder....)  en ga vanaf volgende week weer een uurtje per dag proberen te werken.
dus ik ben erg jaloers op jullie!!
iedere zwangerschap is anders, dat heb ik nu aan de lijve ondervonden.

maar desondanks probeer ik er ook van te genieten.

fijne zwangerschap allemaal...

gr. mama van elmar

Je hoeft niet jaloers te zijn hoor :p

Ik heb 1 van de twee verloren (was een tweeling) dus steeds wekenlang oud bloed gehad
Daarna verkeerde nekplooimeting, vruchtwaterpunctie
2 weken plat vanwege vruchtwaterverlies van de punctie
Een nierontsteking en nu weer de waterpokken (terwijl ik die al gehad zou hebben)

Oja en ik heb ME/CVS dus elke dag pijn en maak bepaalde vitamines niet aan waardoor ik nu elke maand injecties haal met extra vitamines..

Twee weken plat heb ik me aan gehouden maar voor de rest ben ik heel wat gewend dus ga gewoon door, als ik eraan toegeef word het erger be ik bang dus ga gewoon "gezellig" door haha

Mijn zoon haalt me er elke dag doorheen (zo'n scheetje!!)

heey imd,

volgens mij lopen we een beetje langs elkaar heen, ik bedoelde met  "ik ben erg jaloers op jullie" dat jullie nu al kunnen zeggen dat jullie langer door werken. ik kan dat niet omdat ik tot aan de bevalling in de ziektewet zit. dus dan heb je geen keuze en ben je verplicht om zes weken voor de uitgerekende datum te stoppen met werken.
voor de een is zwanger zijn een feestje en voor de ander niet.

gr. mama van elmar

ja officieel mag/kan ik helemaal niet werken met mijn ziekte  dus weet hoe dat is meid , dat bedoelde ik te zeggen... is niet leuk maar wel voor een goed doel en daarna kan je weer alles doen wat je wilt het is maar tijdelijk. Het komt in elk geval nog goed....

Hallo meiden!

Ik werk in de beveiliging,waardoor ik veel moet lopen,in en uit de dienstauto moet stappen,en vaak onregelmatig werk..

Ik werk nu sinds 3 weken geen nachtdiensten meer,dat werd me gewoon te zwaar en ook qua veiligheid ben ik ermee gestopt..
Wel werk ik veel in de avonduren en merk toch wel dat het erg vermoeiend is.. (werk vaak tot 23;30 of 00;30)

Maar ga toch proberen het zolang mogelijk vol te houden,met straks misschien nog wat aanpassingen qua diensten.

Verder voel ik me gelukkig prima!

liefs
Alin.
(18wkn+3dgn)

Terug
Bovenaan