Zwanger en werkloos

Hoi hoi

Toen mijn oude werkgever hoorde dat ik zwanger was is mijn contract niet verlengd in maart. Zit vanaf toen al thuis krijg gelukkig wel een uitkering. Ik solliciteer me eigen een gek en nergens wordt ik aangenomen. Het voelt als discriminatie zwangere vrouwen hebben ook gewoon recht op een baan. Heb ook al bij verschillende uitzendburau’s ingeschreven en ook daar komt geen vooruitgang in. Ik baal er van dat het zo allemaal gaat en ze wel zitten te zeuren dat ze overal mensen te kort komen ik vind het niet gek.
Meer mensen die in zo’n situatie zitten?

X

Weet dat je vrijgesteld kan worden van solliciteren omdat je zwanger bent. Ik was 27 weken toen ik zonder baan kwam te zitten en was vrijgesteld van solliciteren. Dus kon volop genieten van mijn zwangerschap. Na mijn verlof ben ik weer gaan solliciteren. Succes!

Hi taps,
echt waar dat wist ik niet? Ik weet niet of ze dat gaan doen ze zitten te hijgen in m'n nek. Ik ben nu 23 weken zwanger en hoe kan je vrijgesteld worden dan?
x

Ik gaf aan dat solliciteren weinig zou gaan opleveren omdat ik zwanger was en niemand mij aan zou nemen. Hier gaven ze mij gelijk in en was ik vrijgesteld. Dus zou het zeker even overleggen met je casemanager, hoop voor je dat ze bij jou net zo makkelijk zijn als dat ze bij mij waren

Belachelijk dat je contract daardoor niet is verlengd :( Ik zou ook naar die vrijstelling vragen inderdaad. Op zn vroegst zou je over 1 maand aan de bak kunnen als je wordt aangenomen en dan ben je net ingewerkt en dan ben je er weer 4 maanden uit. Hopelijk kun je genieten van de zwangerschap en aan het einde van je ‘verlof’ een contract tekenen en ergens weer gaan werken. Succes!

Okee ik zal het overleggen met hem! En hopelijk dat hij dan ook in gaat zien dat het inderdaat nu niet heel veel zin meer heeft. Ze nemen me ook nergens aan en ik ben niet van plan om met mijn dikke buik in een fabriek te gaan staan en nog is 3 ploegen draaien? En ja ik vind het ook belachelijk dat daardoor mijn contract niet is verlengd ze moeten zich schamen?

Hier precies hetzelfde. Geen contractverlenging omdat ik zwanger ben. Echt….dat het nog bestaat in een land als Nederland he? Schandalig.
Maargoed. Ik heb ook gesolliciteerd, gesprekken gehad, dagjes meegelopen maar helaas nergens aangenomen. (Vanwege zwangerschap) ergens begreep ik het wel; inderdaad inwerken, paar weken werken en dan met verlof. Ik heb het nu maar geaccepteerd en vind het heerlijk om hele dagen zonder stress thuis te zijn met mn dochtertje. Ik ben nu 29 weken zwanger en ik krijg straks een zogenoemde zwangeren uitkering. Gedurende verlofperiode dus geen sollicitatieplicht. Die start vanaf januari geloof ik.

Succes! ?

Terug
Bovenaan