zwanger en werkloos

Hallo allemaal,
Ik ben nu 15 weken en 3 dagen zwanger van mijn eerste kind, het 2e voor mijn man. Ik ben uitgerekend op 13 september, de verjaardag van mijn stiefzoon.
2 Weken geleden kreeg ik te horen dat mijn kontrakt niet verlengt wordt. Ik balen natuurlijk. Ik heb er 1,5 jaar met plezier gewerkt en hoopte er nog een jaartje bij te krijgen. Maar dat ging dus niet door. Ik probeer toch om positief te blijven hoewel het niet makkelijk is om nu een baan te vinden, laat staan als je zwanger bent.
Voor de rest heb ik nu bijna geen last meer van misselijkheid. Soms  heb ik 's avonds of 's nachts wel eens maagzuur. En volgens mijn man ben ik nu een  vervelende zeur. Maar hij zegt dat hij er wel mee leert leven.
Meer heb ik nu niet te vertellen.
Groetjes
 
Hi!
Ik begrijp hoe je je voelt, want mijn contract is ook niet verlengd en ik ben nu op zoek naar ander werk, maar het valt niet mee. Ik krijg constant afwijzingen binnen, heel frustrerend.
Nu kan je nog niet zien dat ik zwanger ben, dus ik hoop nu een keer ergens op gesprek te mogen, zodat ik misschien een nieuwe baan heb voordat je een buik gaat zien, want dan vind ik zeker geen werk meer. Maar ik vrees dat het niet gaat lukken. Maar ik probeer me niet te druk te maken. Werk via een uitzendbureau is er hoop ik altijd wel. Ben jij al aan het solliciteren?

Succes!!
Groetjes,
Sandra
 
ik ben op 18 september uitgerekent en mijn contract loopt op 29
septmeber af maar ik wil eigenlijk wel blijven werken dus hoop heel erg
dat het gewoon verlengt word maar er worden op dit moment al zeer
weinig contracten verlengt bij mij op het werk dus ben ook al druk aan
het solliciteren en hoop dat ik binnenkort ook ergens op gesprek moet
voordat me buik beter zichtbaar word



succes met het zoeken naar werk

 
Ik ken het helaas ook , ik heb op 5 maart mijn ontslag gekregen omdat het niet goed gaat met het hotel , 5 dagen voordat mijn contract afliep.Echt tijd heb ik niet gehad om me voor te bereiden op mijn laatste werkdag want 5 maart was ook gelijk mijn laatste dag.Ik ben nu dus erg druk op zoek naar werk maar ik ben al 28 en nu ook net zwanger...ik ben te oud voor de horeca.gelukkig heb ik een zwart baantje als hulpkok als aanvulling op mijn uitkering maar voor hoelang?
 
hallo,
Ook ik zit werkeloos thuis. Mijn kontrakt werd in oktober vorig jaar niet verlengd...bezuinigingen op het werk. Mijn baas wilde me wel houden maar de directie wilde het niet...iedereen met een kontrakt voor bepaalde tijd werden niet verlengd....En sinds eind oktober vorig jaar wist ik dat ik zwanger was. In het begin had ik nog sol. gesprekken maar na 3 mnd hield dat ook op.
En nu....nu solliciteer ik nog maar voor de vorm via werk.nl. Je moet namelijk verplicht solliciteren als je ww hebt. Nog maar 8 weken en dan zit ik in mijn zw. verlof......
Nee ze zitten niet te springen op een zwangere en geef ze eens ongelijk.
Nu heb ik ook nooit tijdens de sol gesprekken gezegd dat ik zwanger was...maar ja als er een buikje komt.......

in sept. als mijn verlof voorbij is, dan start ik met reintergratie (iro) want hoe langer je eruit bent hoe moeilijker het word. En ik ben ook al 31 dus "oud" voor de banenmarkt.

Liefs w (26+3)
 
Hoi,

Ook ik ben een werkloze zwangere. Ik ben tijdens mijn 1ste zws eruit gekickt (was nl uitzendwerk) en helaas kon ik na de bevalling niks mer vinden. Ik heb me helemaal gek gezocht. Maar heb nu de moed opgegeven. Ik had bijna een baan, maar helaas.... Ook ik heb niks gezegd van een zws tijdens de gesprekken, want tja als ze dan kunnen kiezen tussen en zwanger en niet zwangere lijkt me de keus nogal logisch.
Het is finacieel wel erg krap nu, maar we redden het wel. Het geeft wel een stukje rust nu ik niet als een bezetene loop te zoeken.
 
Hoi

Ik ben nu waarschijnlijk 12 weken zwanger (over twee weekjes wordt er een echo gemaakt om precies te kijken hoever ik ben) en over een maand loopt mijn contract af. Ik heb het wel vertelt aan mijn baas dat ik zwanger ben omdat ik met erg zware kratten moet sjouwen. Ben niet van plan om daardoor de kans op het verliezen van dit kindje te vergroten. Maar ja deze zwangerschap gaat wel meetellen met de beoordeling van mijn tijdelijke contract. Ik hoop dat het goed gaat aflopen en dat het contract verlengd gaat worden maar toch ben ik voor de zekerheid al ingeschreven op werk.nl en al langzaam aan het kijken of er niet iets is om op te reageren, want ik zie het wel zwaar in. Als ik in de ww kom dan wordt het er niet makkelijker op, zowel geestelijk als financieel. Maar we zullen wel zien hoe het gaat lopen.

Succes allen die werkloos zijn of worden. En sterkte met de zwangerschap en geniet er ondanks toch een beetje van.

Groeten Erica
 
Terug
Bovenaan