zwanger en werkzoekende

sinds juli jl. zit ik werkeloos thuis. Ik ben ontslagen omdat mijn werkgever zijn bedrijf wilde redden door alleen verder te gaan anders zou hij failliet gaan. Samen met nog 2 collega's zijn we dus ontslagen! Sindsdien ben ik op zoek naar een nieuwe parttime baan maar jeetje wat is dat moeilijk!
En nu ben ik ook nog eens zwanger! Ik ben er natuurlijk super blij mee aangezien we er even over gedaan hebben maar hoe moet dit nu met solliciteren??? Morgen ben ik 8 weken zwanger.Ik wil heel graag weer aan het werk, weer onder de mensen, een eigen persoon zijn maar ik begrijp een werkgever ook dat als ik vertel dat ik zwanger ben dat ie snel klaar met me is! Vooralsnog solliciteer ik me gek maar ik wordt niet eens uitgenodigd voor een gesprek! Heel frustrerend en slecht voor je zelfvertrouwen!

Het zit me dwars en ik wilde dit graag even kwijt, bedankt vast voor een luisterend oor

liefs kim

Bovenstaand is natuurlijk wel zo, maar de praktijk is wel anders, helaas.
Geen handige tips ofzo voor je maar ik wil je wel veel succes wensen. Met solliciteren EN in jezelf blijven geloven (positief blijven dus)
In welke sector ben/was je werkzaam?

Groetjes

snap je frustratie meid!
op wat voor vlak zoek je werk of maakt dit niet uit?!
ze mogen je idd niet weigeren omdat je zwanger bent maar er zijn helaas zo veel die dit wel doen!
hoop dat je gauw iets leuks vind!!
liefs

Hoi, ik heb hetzelfde meegemaakt, maar tijdens het solliciteren heb ik niets verteld. Zolang je buik niet zichtbaar is, gewoon niets over zeggen. Dan zul je je vast schuldig voelen, maar je moet nu eenmaal aan jezelf denken. Ik werk inmiddels alweer 1,5 maand bij mijn nieuwe baan en ik ben nu 27w 5d zwanger. Ze reageerden er hier heel positief op (ik vertelde het net nadat ik mijn contract getekend had). Ze hadden wel verwacht dat dat binnen nu en een jaar zou gebeuren, aangezien ik 30 ben en al 1 kind heb. Ik voel me af en ote nog steeds schuldig en probeer dan ook nog beter mijn best te doen dan anders en me echt te bewijzen, maar eigenlijk is het niet nodig.
Succes met solliciteren!
Groetjes Wendy

bedankt meiden voor de steun, ik was administratief medewerkster bij een drukkerij en daarvoor bij een tussenpersoon hypotheken, zeker de laatste branche wil alleen maar full timers! Ik houd moed!

Succes, mijn voormalige collega is gaan solliciteren in haar zwangerschapsverlof en aangenomen. Het kan dus wel! Ik kan me voorstellen dat het waardeloos is, maar ik hoop echt voor je dat je iets vind!

Terug
Bovenaan