Zwanger en Wintersport

Hey meiden,

Volgende maand gaan we op wintersport, dit was al geboekt voordat ik zwanger was, anders hadden we het niet opgezocht, maar ja.....ik twijfel toch wel een beetje. We gaan op wintersport om te kunnen skieen, maar nu ik zwanger ben is dan niet echt heel veilig... Ik heb eerlijk gezegd geen zin om daar een week alleen door de sneeuw te lopen en te wachten tot man en vrienden af en toe eens van de piste komen.. Een dure skipas kopen en zomaar heel af en toe een rondje doen vindt ik ook zonde van m'n geld. Iemand van jullie hier ook weleens mee te maken gehad? Of gaan er nog meer op wintersport nu in deze periode van zwanger zijn?

Liefs Esje
 
Hoi Esje,
Wij gaan ook elk jaar op wintersport en aangezien ik ook net 9weken zwanger ben heb ik ervoor gekozen om niet te gaan snowboarden... Ik ga wel mee, vind het heerlijk om er even uit en er is genoeg te doen! Ik zou mezelf nooit vergeven als ik op de piste een smakker maak en daardoor mijn kindje verlies, of erger, wanneer iemand anders tegen mij aan botst en ik een lelijke val maak..!
Moeilijke keuze, maar je moet doen wat je hart je ingeeft!
 
Hoi Esje, Ik kom van september clubje. Ben 1 sept. uitegerekend, maar spiek hier ook een beetje mee. Ook wij gaan 12 feb op wintersport met zijn 3-tjes. Het is de bedoeling dat onze zoon naar zijn klasje gaat en ik met mjn man de piste op. Dat zit er voor mij dit jaar ook niet in. Vind ik ook erg jammer, maar het is niet anders. Dan maar af en toe een ritje omhoog kopen om lekker met manlief iets te drinken of eten en af en toe bij mijn zoon gaan kijken. Verder lekker snuffelen in de winkeltjes en lekker soapies kijken op de dvdspeler:) We zijn toch lekker weg en dat is ook wel fijn.
Fijne vakantie
Liefs Mama van Myron
 
Heey Esje,

Vorig jaar was ik 35 weken zwanger tijdens de krokus en ben ik meegeweest. De heenweg was een hel omdat ik mn draai niet kon vinden in de auto met die dikke bolle buik, haha! Ik heb daar heerlijk genoten en de terugweg ging super!

Dit jaar ben ik op wintersport geweest toen ik 7 weken zwanger was....eerlijk gezegd is me dat wat minder bevallen. Ik heb echt last van de hoogte gehad, ben heel erg misselijk geweest en heb 3 ochtenden van 1 piste geskied.

Komende krokus blijf ik dus lekker thuis. Allereerst omdat ik dan toch niet meer kan skien (mag tot 12 weken) en ik heb nog een kleine in huis :) en maken we er samen een lekker weekje van!

Je moet natuurlijk zelf doen wat je wil en denkt dat goed is! Je mag iig niet boven een hoogte van 2150 meter ivm te ijle lucht en dan kan de baby te weinig zuurstof krijgen.....

Succes met het maken van je keuze en veel plezier in de sneeuw of thuis!
 
Ik zou ook niet gaan skieën, neem lekker een koffer vol boeken/dvd's/tijdschriften/dingen die je leuk in je eentje kan doen mee, en rust lekker uit! En misschien wel zo aardig van je reisgezelschap als ze om de beurt gezellig bij je blijven, misschien niet iedere dag, maar in ieder geval een paar dagen..?
 
Ik ga het ook gewoon lekker rustig aan doen en zie wel of ik af en toe een rondje ga skieen of dat ik lekker ga genieten van het weer en de gezelligheid! Ik zal me ook best wel vermaken!

Liefs
 
Tot 12 weken mag je skien, omdat de beeb dan nog onder het schaambot zit en een evt val dan geen risico met zich meebrengt, tenzij de klap heel groot is natuurlijk.....
Ikzelf heb met 7 weken nog 3 ochtendjes op 1 rustige pise geskied....nu ben ik 11 weken en zou ik het al niet meer doen......
 
Terug
Bovenaan