zwanger en ziekte

hallo mensen,

ik zit met een probleempje. ik ben nu bijna zes maanden zwanger. ik werk 16 uur per week en daarnaast ben ik een HBO studie aan het afronden. ik heb de laatste tijd veel meegemaakt in mijn priveleven, waardoor ik veel stress heb. ik heb ook weinig tijd om te rusten, omdat ik moet werken of met de studie bezig moet. het is nu een hele drukke periode en ik vind het heel zwaar. heb last van huilbuien en ik vind mezelf heel labiel. ik werk als uitzendkracht en heb me nu ziekgemeld op mijn werk. er was geen mogelijkheid om minder uren te werken, dus heb ik me ziekgemeld, omdat het me allemaal wat teveel wordt. mijn manager is hier niet zo blij mee en toont ook helemaal geen begrip. ik hoorde nu van mensen om me heen dat ik ontslagen kan worden,omdat ik een uitzendkracht ben. ik heb hierdoor niet het recht wat mensen in loondienst wel hebben. ik wordt hier onzeker van   en weet niet goed wat ik moet doen. heeft iemand ideeen of tips, of is er iemand die in een soortgelijke situatie zit of heeft gezeten?

groetjes kim
 
Hoi Kimmelotje,

zoalng jij in de ziektewet zit is er neits aan de hand! ze kunnen je er uit werken maar je behoud je uitkering van het uwv-gak of arbo en je kunt max 2 jaar ziek blijven. Ik zou als ik jou was wat rustiger aan doen. Ik weet neit voor welk uitzendbureau je werk maar bij de meeste krijg je zelfs nog een aanvulling tot 90 a 95%.
Dus ga jij nou maar eens rustig zorgen dat je wat opknapt!
En mochten ze van je werk steeds bellen dan kun je rustig zeggen dat alles verloopt via de arts. Ze mogen je maar 1 a 2 keer bellen om te vragen hoe het gaat maar niet waneer je aan t werk gaat...hooguit wat je zelf verwacht...gewoon aangeven dat je dat nog neit weet!

Sterkte ermee

Jess
 
pffffffff. Ik ben dus nu ook zes maanden zwanger ben gewoon helemaal op!!!