zwanger en ziekte

hallo mensen,

ik zit met een probleempje. ik ben nu bijna zes maanden zwanger. ik werk 16 uur per week en daarnaast ben ik een HBO studie aan het afronden. ik heb de laatste tijd veel meegemaakt in mijn priveleven, waardoor ik veel stress heb. ik heb ook weinig tijd om te rusten, omdat ik moet werken of met de studie bezig moet. het is nu een hele drukke periode en ik vind het heel zwaar. heb last van huilbuien en ik vind mezelf heel labiel. ik werk als uitzendkracht en heb me nu ziekgemeld op mijn werk. er was geen mogelijkheid om minder uren te werken, dus heb ik me ziekgemeld, omdat het me allemaal wat teveel wordt. mijn manager is hier niet zo blij mee en toont ook helemaal geen begrip. ik hoorde nu van mensen om me heen dat ik ontslagen kan worden,omdat ik een uitzendkracht ben. ik heb hierdoor niet het recht wat mensen in loondienst wel hebben. ik wordt hier onzeker van   en weet niet goed wat ik moet doen. heeft iemand ideeen of tips, of is er iemand die in een soortgelijke situatie zit of heeft gezeten?

groetjes kim
 
Hoi Kimmelotje,

zoalng jij in de ziektewet zit is er neits aan de hand! ze kunnen je er uit werken maar je behoud je uitkering van het uwv-gak of arbo en je kunt max 2 jaar ziek blijven. Ik zou als ik jou was wat rustiger aan doen. Ik weet neit voor welk uitzendbureau je werk maar bij de meeste krijg je zelfs nog een aanvulling tot 90 a 95%.
Dus ga jij nou maar eens rustig zorgen dat je wat opknapt!
En mochten ze van je werk steeds bellen dan kun je rustig zeggen dat alles verloopt via de arts. Ze mogen je maar 1 a 2 keer bellen om te vragen hoe het gaat maar niet waneer je aan t werk gaat...hooguit wat je zelf verwacht...gewoon aangeven dat je dat nog neit weet!

Sterkte ermee

Jess
 
pffffffff. Ik ben dus nu ook zes maanden zwanger ben gewoon helemaal op!!!
Ik werk fulltime........we zijn bezig met ons nieuw huis...Heb ontzettend last van hoofdpijn en doe dus ook niks anders als werken en slapen, geen energie nergens voor
De baby was niet gepland maar wel zeer gewenst.
Ik huil ben depri heb harde buiken...........ik ben gewoon echt HELEMAAL OP!!
ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar ben bij mijn verloskundige dus helemaal in huilen uitgebarsten...en vanochtend bij de dokter dus hetzelfde..
Ik werk op een installatiebedrijf dus je snapt wel dat het mij tegen de mannen is!!!
Maar gisteren heb ik het tegen mijn baas verteld dat ik gewoon parttime ga werken (of ja twee weken tot drie uur) en daarna als de nieuwe er is tot 1 uur!!!
Hij was er uitermate niet blij mee!! maar ja
Mijn verloskundige heeft me gezegd: JIJ EN JE KINDJE ZIJN HET BELANGRIJKSTE EN JIJ GAAT GEWOON PARTTIME WERKEN KLAAR!!!
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF er ging een wereld voor me open alleen de gedachte al!! Dus wat jij moet doen is hetzelfde :
Niemand kan beter voor jou en je kindje zorgen als JEZELF!! en geloof me niemand gaat dat ook doen.......dus.......gewoon lekker niks om geven wat die mannen om andere mensen erover te zeggen hebben...zij geven er echt niks om dus jij hoeft je ook nergens druk om te maken.....of wil je net zoals vele verhalen hier harde buiken krijgen of net zoals mij depri zijn!! Pfff schiet niet op....dus wat denk jij???
Heb ik je hiermee kunnen helpen???
 
hallo allemaal.

bedankt voor de reacties. ik herken heel veel. ik woon samen met mijn vriend maar hij is door de weeks weg voor zijn werk. is alleen in het weekend thuis. ik moet dus alleen doen en regelen en daar word ik ook niet blijer van. heb ook regelmatieg huilbuien en voel mezelf gewoon niet happy op dit moment. ben inderdaad ook op, lig vroeg op bed, maar slaap slecht etc. kan het werk er gewoon even   niet bij hebben en hoop dat ze het zullen begrijpen in ieder geval. in ieder geval bedankt voor jullie reacties, doet me goed om zulke lieve en meelevende reacties te krijgen!!!

liefs kim
 
Hallo iedereen,

Ik heb ook heel veel last gehad van emotionele huilbuien, stress enzo. Was echt heel labiel. Mijn verloskundige heeft mij toen geadviseerd om vitamine B te gaan slikken. Dit heeft me echt heel goed geholpen, ik werd er echt meer rustig van. Nu neem ik het alleen wanneer ik merk dat ik weer niet zo lekker in mijn vel zit, dan slik ik het een week ofzo. Mijn verloskundige zei nl dat wat vitamine c is voor je weerstand, is vitamine b voor je emotionele weerstand.
Je vermoeidheid wordt er niet minder door, maar je zit wel geestelijk beter in je vel! En dat is toch ook wel heel fijn!

Succes!

Groetjes Doki
 
Terug
Bovenaan