Zwanger en ziektewet

<p>Hoii allemaal,</p><p>Ik weet niet hoe zoiets gaat en was benieuwd of er iemand in dezelfde situatie heeft gezeten/zit.</p><p>Tijdens de zwangerschap van mijn zoon (9mdn) ben ik ivm bekkeninstabiliteit in de ziektewet terecht gekomen. Sinds dien bezig met de fysio ed alleen heb ik niet het idee dat het beter wordt.</p><p>Nu ben ik er 1 week geleden achter gekomen weer zwanger te zijn (5wkn), volledig ongepland en niet verwacht, maar zeker welkom ondanks de bekkeninstabiliteit en alles eromheen.</p><p>Nu heb ik vandaag toevallig een brief gehad van het UWV om weer met de arts te gaan praten over werk ed. De fysio geeft aan dat mijn bekken nog veelste zwak zijn. Nu ben ik bang dat ik toch gedwongen moet gaan werken ondanks de pijn die ik voel. Omdat ik bang ben dat die gaat zeggen als je zwanger kan raken kun je ook werken.. Voor de duidelijkheid, de pijn is zo hevig dat ik 9 van de 10 keer de dagelijksewerkzaamheden niet kan uitvoeren en altijd van andere afhang. (Stofzuigen, stof afdoen, koken ed.) Zitten kan niet langer dan 10-15 min en staan ook niet. </p><p>Pfff, wat denken jullie..</p>
 
P.S. 
Uwv weet nog niet dat ik zwanger ben. Ik wilde wachten omdat het nog zo pril is tot de eerste echo (3febr.) Als dan alles oke is met de baby en het hartje klopt dan wilde ik ze op de hoogte stellen.
 
 
Hallo,  ik zou langs de arbo gaan. Ze zijn verplicht om te luisteren. En ze mogen je niet zo maar aan werk zetten. En uiteraard ziek melden. Hoe gaat het nu? 
 
Ik raakte ook zwanger van mijn dochter terwijl ik in de ziektewet zat maar ben nooit gedwongen te gaan werken. Ze kijken echt wel naar wat je kan of in dit geval niet kan. Tenminste dat is mijn ervaring en volgens mij hoort het ook wel op die manier te gaan. En je werkgever kan toch ook aangeven wat je niet kan?
 
Gefeliciteerd! Ik heb ook ongelooflijk veel last gehad van mn bekken mede door de zware bevalling nu bijna 1 jaar geleden. Heb fysio gehad, ben langs de orthopeed geweest maar wat echt hielp.. osteopaat! Ik had ook erge pijn bij lopen, rennen, traplopen etc soms tot huilens toe. Nu ben ik 5 keer geweest en het gaat stukken beter. Dat met je werk komt vast goed. En wie weet kan een osteopaat je ook helpen!! Veel sterkte ermee 
 
Hoii, 
Even een update, vandaag bij de arts geweest van het uwv en deze de situatie uitgelegd ed.
Op basis van mijn verhaal en een soort van situatie overzicht van de fysio wordt ik nog gebeld over de conclusie. Hij was aan het twijfelen over of dat ik 100% krijg of 70% van het loon. Ik heb tot nu iedere maand 100% gehad, echter ben k een tijd verder en dat is voor hun een seintje dat het niet meer op basis van de zwangerschap/bevalling is. Terwijl ik zoiets heb van of het nu 1 jaar later is of 2 maanden later, de bekkeninstabiliteit komt van de zwangerschap en bevalling (bij mij).. 
 
Maarja, we zien het wel..
 
Terug
Bovenaan