zwanger en zonder werk!!

Mijn contract is 25 feb afgelopen, en tja vind nu maar eens ander werk. Ben nu 16 weken zwanger en niemand wil mij aan het werk hebben, kan ik ook heel goed begrijpen. Snap alleen niet dat het uwv niet wat losser omgaat met de sollicitatieplicht.
Wat een frustratie, nou vind het niet leuk dat ik nu een uitkering krijg, maar ga wel heerlijk genieten van al mijn vrije tijd.
En dan zien we in het najaar wel eens weer.
 
ik heb precies het zelfde 28 februari loopt mn contract af en dan wordt iedus niet verlengt ivm mn zwangerschap en hogebloeddruk...dus wle iets ander s dan dat je gewoon alleen zwanger bent....
Is wle erg vervelend dat je even goed meot soliciteren maar ja elke week een solicitatie de deur uit niemand die je aan neemt..... je kan toch lekker genieten..
Maar vervelend is het wel....hoelang heb je recht op ww??? Ik 10 maanden dus red het wel tot na mn zwangerschap....

gr. angela
 
Ik heb dit 3 jaar geleden meegemaakt.
Tijdens je zwangerschapsverlof is je uitkering ook een stuk hoger.
En kwa solliciteren is het een grote poppenkast je hebt sollicitatie plicht maar ze weten ook dat je niet wordt aangenomen.
Heel vaag dit systeem.
Het blijft vervelend om opeens zonder te baan te zitten.
Probeer lekker te genieten van je extra lange verlof.
Wij hebben destijds besloten dat ik niet meer zou gaan werken maar lekker genieten van de kleine.
En het bevalt me goed.
Zeker nu ik weer zwanger ben niets moet.
 
Hallo dames,
Ik ben 16 weken zwanger en vorige week begonnen met mn nieuwe job.. ( die week ervoor aangenomen)het kan dus zeker wel.En het bedrijf is op de hoogte.
En anders lekker van jullie "vrije tijd" genieten.
Ook niet vervelend nu
Groetjes
 
Ik heb bij de oudste gewoon gesolliciteerd (kwam toen van school zonder werk) Ik werk in de zorg en daar is het op zich wel een stuk makkelijker denk ik. Maar ik wilde zelf niet iets vast, dus heb via het uitzendburo gewerkt. Maar als het aan het bedrijf had gelegen was ik gelijk via hun begonnen. Na 3 maanden ben ik daar in de flex-pool gekomen. Het kan dus wel!
 
Werk zelf ook in de zorg, en werkgevende weten gewoon dat dat een zwaar beroep is als je zwanger bent. Je zult waarschijnlijk nooit tot 34 weken zwangerschap kunnen blijven werken. Dat krijg ik bij elk soliicitatiegesprek op mijn bordje.
Het kan dus ook anders!!!
 
Idem, aan het solliciteren. Buik zie je behoorlijk. Gelukkig een heel mooi esprit colbertje op de kop getikt, dan zie je het niet. Je hoeft het in ieder geval niet te vertellen dat je zwanger bent. Maar bij tweede gesprek toch wel handig.
 
Terug
Bovenaan