Zwanger en zonnebank

Hi lieve dames,

Ik ben momenteel 5+1 zwanger en ik heb een bijbaan bij een zonnestudio. Zelf ging ik wekelijks onder de zonnebank omdat ik het lekker vond en het goed helpt bij mijn reuma.
Nu zou ik ook graag onder de zonnebank gaan omdat ik mijn reuma medicatie niet mag.

Ook moet ik nu telkens een excuus verzinnen tegenover mijn bazin waarom ik niet kom zonnen, ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben omdat ik vorige maand een miskraam heb gehad.

Mijn vraag of er dames ervaring hebben met zonnebanken en zwangerschap?

Liefs
 
Hoi Anna,
Ik begrijp helemaal dat het je reuma verlicht! Ik heb zelf ook een vorm van reuma en ik vond het ook altijd heerlijk (ben al in geen eeuwen geweest helaas). Maar volgens mij is de straling van de zonnenbank niet goed voor je baby. Ik zou het daarom ook niet doen. Veel sterkte met je reuma tijdens de zwangerschap! Hoop dat je er niet al teveel last van hebt/krijgt.
 
Hallo annaR,

Ik ging altijd 1 keer per week onder de zonnebank. Nu ik zwanger ben doe ik dat maar 1 keer in de maand.  Ook pak ik nu een bank lager dan normaal. 
De kleine in mijn buik reageert altijd lekker op de warmte. Daarbij vind ik het altijd een ontspan momentje voor mezelf 
 
 
Hoi Anna,
Ik stel mijn mening toch bij. Heb het 1 en ander gelezen op internet en het is niet schadelijk voor de baby. Ze hebben het wel over het risico van de hitte van de zonnenbank. Beetje dezelfde reden als waarom je niet naar de sauna mag volgens mij. Ik zou misschien wachten tot na mijn 1e echo of na de 12 weken. Dan ga je ook niet aan jezelf twijfelen mocht het weer mis gaan. Maar daar moet je zeker niet vanuit gaan! Gaat vast helemaal goedkomen! Je zou de verloskundige even kunnen bellen met deze vraag.
 
Hoi Anna,
Ik stel mijn mening toch bij. Heb het 1 en ander gelezen op internet en het is niet schadelijk voor de baby. Ze hebben het wel over het risico van de hitte van de zonnenbank. Beetje dezelfde reden als waarom je niet naar de sauna mag volgens mij. Ik zou misschien wachten tot na mijn 1e echo of na de 12 weken. Dan ga je ook niet aan jezelf twijfelen mocht het weer mis gaan. Maar daar moet je zeker niet vanuit gaan! Gaat vast helemaal goedkomen! Je zou de verloskundige even kunnen bellen met deze vraag.
 
Hoi Anna,
Ik stel mijn mening toch bij. Heb het 1 en ander gelezen op internet en het is niet schadelijk voor de baby. Ze hebben het wel over het risico van de hitte van de zonnenbank. Beetje dezelfde reden als waarom je niet naar de sauna mag volgens mij. Ik zou misschien wachten tot na mijn 1e echo of na de 12 weken. Dan ga je ook niet aan jezelf twijfelen mocht het weer mis gaan. Maar daar moet je zeker niet vanuit gaan! Gaat vast helemaal goedkomen! Je zou de verloskundige even kunnen bellen met deze vraag.
 
Hoi Anna,
Ik stel mijn mening toch bij. Heb het 1 en ander gelezen op internet en het is niet schadelijk voor de baby. Ze hebben het wel over het risico van de hitte van de zonnenbank. Beetje dezelfde reden als waarom je niet naar de sauna mag volgens mij. Ik zou misschien wachten tot na mijn 1e echo of na de 12 weken. Dan ga je ook niet aan jezelf twijfelen mocht het weer mis gaan. Maar daar moet je zeker niet vanuit gaan! Gaat vast helemaal goedkomen! Je zou de verloskundige even kunnen bellen met deze vraag.
 
Terug
Bovenaan