Zwanger en zonnebank

Even een vraag van een extreem bleek zwangere.
Ik weet dat zonnebanken niet echt goed voor je is, maar nu lees ik allerlei tegenstrijdige berichten over zwanger zijn en zonnebanken. De een schrijft dat dit mag maar met mate (maximaal 10 minuutjes) en de ander schrijft dat het absoluut niet mag.   En wat is nu een zwangerschapsmakser en hoe merk je als je deze krijgt.  Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

groetjes Tarwe

Hoi,

Ik weet niet of het mag of niet. Ik weet alleen dat een zonnenbank zo-ie-zo slecht voor je huid is.
Ik ben van week 21 tot en met week 24 op vakantie geweest en heb elke dag liggen bakken in de zon. Wel heb ik continue gekeken of ik geen zwangerschapsmasker kreeg. En ik heb me extreem veel met een hoge factor ingesmeerd. Ik heb geen zwangerschapsmasker gekregen. En ik  wordt snel bruin.

Een zwangerschapsmasker  zijn donkere pigmentvlekken in je gezicht. Ik weet niet of het verder op je lichaam ook kan gaan zitten. Het is  niet echt een mooi gezicht dus ik zou voorzichtig zijn.    

Gr Amber

hi Tarwe,
zonnenbank gebruik wordt afgeraden in het begin van de zwangerschap omdat je het te warm kunt krijgen en dat is niet zo best voor de baby en aan het eind van de zwangerschap omdat je daar een grappig pandabeermasker van op je gezicht krijgt.

van gewoon buiten lopen krijg je al genoeg licht om niet depressief te worden en vit. D aan te maken. even een jaartje niet

groetjes van ook bleekschetige Miep36

hoi hoi
als ik jou was zou ik wel uitkijken want een zwangerschaps masker heb je zo ineens.
bij de eerste drie nooit geen last gehad en bij mijn jongste was het ineens daar.
het ergste is dat ik het niet weg krijg.ik heb dus een snorretje,en dat is echt verschrikkelijk.dus meid als ik jou was zou ik het risico niet nemen want je komt er niet meer vanaf.
liefs sil

hoi je mag eronder als   je een handdoek over je buik legt, idd oppassen dat je het niet te warm krijgt.
ik doe t niet heb van mn eerste spontaan een zwangerschapsmasker gekregen dus laat t nu wel uit mn hoofd! je merkt niet dat je dat "masker" krijgt het zit er ineens en verdwijnt haast niet meer ik zou t risico dus niet nemen.
gr brenda

Hallo bleekscheten, hier een tip van een andere bleekscheet. Tegenwoordig heb je van die boylotion met een heel klein ticje zelfbuinend spul erin. Van de reclame van Dove en Nivea.  Dat werkt erg goed. Je smeert je namelijk in en als je dat dagelijks doet dan krijg je langzaam een iets donkerdere teint. Dus geen oranje strepen en nepkleurtjes. Je wordt er niet echt zwaar bruin van, maar zeg maar "gebroken wit". Scheelt echt een stuk. Ik smeer die bodylotion ook op m'n gezicht, maar ik geloof dat Nivea ook een gezichtscreme heeft in die lijn. Ik hoop dat het voor jullie ook werkt.
Groetjes Phira

ik ging in me eerste zwangerschap gewoon onder de zonnebank zo een 10 minuten per keer en ging altijd goed alleen als je je niet lekker voelt zou ik het niet doen want dan verergert het alleen maar en je kan vlekejs krijgen op je huid

Terug
Bovenaan