Zwanger en zooooo onzeker

Dag aanstaande (en) moeders,

Na 4 maanden proberen, is het dan zover.
Afgelopen weekend 2 testen gedaan, en beiden positief! Zo! Dat hakt erin, omdat we het niet konden geloven. Maarja, nu begint het? Ik ben er nog heel onzeker over omdat ik nog maar 3 of 4 weken zwanger ben en ik geeeeen idee heb of ik al naar de huisarts moet of gelijk naar verloskundige? Of toch nog even wachten tot ik 8 weken ben ? Tot nu toe nog geen bijwerkingen, alleen veel plassen.

Wat moet ik toch doen, en wat gaat er allemaal komen? Ik heb binnenkort heel wat feestjes, en iedereen weet van mij dat ik nogal drink en rook, en dat moet ik natuurlijk laten? Toch?

Zoveel vragen , en overal op internet staat het antwoord wel. Alleen het is heel fijn om redelijk anoniem me verhaal te doen, terwijl de rest van de wereld nog niks weet.

Groetjes,

Sabine
 
hallo Sabine,

Gefeliciteerd met je zwangerschap :D geweldig gevoel he!
ik heb bij mijn eerste zwangerschap eerst de dokter gebeld voor alle info. en met een week of 6 kun je al een verloskundige bellen voor een eerste afspraak. wat spannend allemaal he :D roken en drinken is idd zeker niet verstandig. ik zou in het ergste geval gewoon de gene die et feestje geeft vertellen dat je zwanger bent en dat ze als je bv wijn drinkt ze stieken dubbelfris of appelsap in je glas wilt doen. ook kun je zeggen dat je antibioticakuur hebt voor bv blaasontsteking. alvast een hele leuke zwangerschap gewenst :D :D :D
 
Wat een goeie tip, ik ben gewoon zien en slik medicijnen. Al die reacties straks van mensen als je het vertelt...."ik wist het wel" . Ik denk dat ik morgen anders toch even de huisarts bel. Wel zo verstandig aangezien ik zon test niet 100 procent vertrouw, maar me menstruatie is al zon anderhalf week te laat. Kom maar op met die tips!!
 
de huisarts kan je vertellen over hoe nu verder, maar zal geen test oid doen of je echt zwanger bent.
ook kan de huisarts je tips geven over welke verloskundigen er in jou omgeving werken.
verder kan je, als je dit wilt, je aanmelden bij moeders voor moeders.
alcohol en sigaretten moet je nu zeker even aan de kant laten liggen!!
en helaas kan je verder helemaal niks anders als afwachten..
 
Ik zou een goede multivitamine gaan slikken speciaal voor zangere vrouwen, zit foliumzuur in wat je kindje heel hard nodig heeft... direct kopen dus!
 
Ik zou iig de ha Belle. Die verteld je wel verder hoe en wat

En ja roken en drinken das niet zo verstandig idd even faken dat je medicatie gebruikt en daarom niet mag drinken en dat je misselijk word als je rookt door de medicatie whaha je moet creatief zijn he
 
@sabinexvx van harte gefeliciteerd! Wat komt er veel op je af he? Lijkt me verstandig om de alcohol even te laten staan en de sigaretten te laten liggen haha! Ik had inderdaad ook de smoes 'blaasontsteking' gebruikt en die werkte prima. Bij de antibiotica mag je geen alcohol drinken. Zodra je weet dat je zwanger bent, kun je een verloskundige bellen. Maar je kunt ook altijd eerst contact opnemen met de huisarts mocht je dat fijn vinden. Die kan je sowieso verder op weg helpen. Geniet er van en we spreken elkaar vast nog eens op het forum.
 
Terug
Bovenaan