zwanger ex boulimia

ik ben 10,5 week zwanger en er erg gelukkig mee!! wel vind ik het best eng, ik heb jaren boulimia gehad en heb dit sinds begin dit jaar redelijk onder controle met soms een terugval. ben nu erg bang dat ik een terugval krijg terwijl ik zwanger ben en dat mn kindje er last van heeft of erger nog er iets aan overhoudt.... zijn er mensen die dit ook meemaken of meegemaakt hebben en tips hebben?? ook over gezond en normaal eten.....
 
Inderdaad, voorkom je terugval door mensen om je heen hiervoor te waarschuwen. Zij kunnen het dan ook een beetje mee in de gaten houden.

Komt goed meid, hou je voor dat wat goed en gezond is voor jou en de kleine!

Succces!
 
zou ook wisselend over de hele dag door kleine beetjes eten... zo heb je niet in 1 keer een hele hap te verteren maar heb je toch alles binnen!
Geniet van je zwangerschap!!

Groetjes Marina
 
Hoi klein wondertje

Wie weet gaat het juist harstikke goed joh, bekijk het eerst anders even hoe het gaat.

je zegt hier al lang mee te worstelen.
Zorg dat je niet alleen staat, dat sta je nl niet.
Je kerel is er, je huisarts, verloskundige en wie weet vertrouw je hier een paar goede vrienden mee? dat zij je kunnen steunen wanneer je het moeilijk hebt? of dat zij voor jou lekkere kleine maaltijden maken en samen eten.
Je bent samen zwanger dus goed gebruik van maken! ga er niet alleen mee worstelen.

Ik at juist te weinig begin van de zwangerschap en samen eten hielp bij mij, dan eet ik wel en is gezelliger, ben je ook minder bezig met wat je eet.

Misschien kun je voor jezelf een soort stoplicht maken, groen is goed dan eet je goed en gezond en is alles naar wens, oranje is dan het gaat wat minder en met steun is het nog naar groen om te buigen. en rood is gevarenzone, het gaat niet goed en er moet direct actie ondernomen worden.
Als je dat opschrijft en welk gedrag van jou hier bij hoort ( bij oranje zeg ik lunches af en bij rood plunder ik de kast) dan weet iedereen ook waar ze op moeten letten, daarnaast kan je zetten wat op dat moment bij jou werkt. zoals oranje, je zegt lunches af, vriendinnen weigeren dit en trekken je zo naar groen. Maar dit is alleen nodig als je echt bang bent terug te vallen hoor of als je merkt dat het gebeurd.

Succes ermee, het lukt je vast enne die kleine pakt wel wat die nodig heeft hoor. ook vrouwen die de hele zwangerschap overmatig overgeven als zwangerschapskwaal hebben gezonde baby's ter wereld gebracht
 
Beste ....,

Ligt de mensen om je heen idd in van je situatie, zo kunnen ook zij jou in de gaten houden.

Maak je verder niet te druk, zeker niet om de baby! Zodra je baby zich goed en wel genesteld heeft in je baarmoeder is hij/zij, hoe onaardig dit ook klinkt, net een paraciet, en zal dus alle voedingsstoffen die jij binnenkrijgt en/of binnenhoudt als eerst opeisen, wat er overblijft is voor jou. Je zult er dus eerder zelf last van krijgen als je kindje.

Probeer te genieten van je zwangerschap!

 
Beste ....,

Ligt de mensen om je heen idd in van je situatie, zo kunnen ook zij jou in de gaten houden en waar mogelijk helpen. Heb je destijds hulp gehad om de boulimia onder controle te krijgen? In dat geval is het wellicht een idee opnieuw contact met deze instantie/persoon op te nemen.

Maak je verder niet te druk, zeker niet om de baby! Zodra je baby zich goed en wel genesteld heeft in je baarmoeder is hij/zij, hoe onaardig dit ook klinkt, net een paraciet, en zal dus alle voedingsstoffen die jij binnenkrijgt en/of binnenhoudt als eerst opeisen, wat er overblijft is voor jou. Je zult er dus eerder zelf last van krijgen als je kindje.

Probeer te genieten van je zwangerschap!

 
Terug
Bovenaan