• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Zwanger geworden tijdens het bouwen van ons huis

Hoi allemaal, mijn vriendin is pas zwanger geraakt van ons eerste kind. Hier zijn we super blij mee, maar ik kom nu wel ergens alleen voor te staan. We zijn een eigen huis aan het bouwen en ze helpt me vaak mee, maar dat gaat op het moment natuurlijk niet meer. We zijn op dit moment bezig met de buitengevel van ons huis. Hier en daar krijgen we al wel eens hulp van vrienden van ons die ook een eigen huis hebben gebouwd. We zijn nu alleen heel erg aan het twijfelen of we misschien niet wat professionals moeten inhuren om te komen helpen. Wat zouden jullie aanraden?

Dankjewel alvast!
 
Zorgen dat voor de baby komt het huis wind en waterdicht is. Minimaal 1 slaapkamer, 1 badkamer en de keuken klaar zijn. Ruim voor de uitgerekende datum, voor het geval het wat eerder is.

Professionals inschakelen kan mogelijk wat stres en tijdsdruk schelen. Maar ook dat kan misgaan. Hebben jullie wel vooraf een rechtsbijstand verzekering afgesloten? Kan bij uitbesteding van werk nuttig zijn, in het geval het misgaat.
 
Sluit me bij 2Boysmama aan…
Helpen kan echt nog wel hoor. (Mits ze zich goed voelt natuurlijk)
Mijn man moest me op een gegeven moment zelf afremmen omdat ik door bleef gaan…
 
Of dat helpen nog kan, verschilt enorm per persoon. Maar als je vrouw aangeeft het nog te kunnen, hooguit opletten dat ze niet te zwaar tilt.
Maar meestal is juist het eerste trimester het zwaarst, dus als ze nu niet helpen kan, zegt dat nog weinig over de rest van de zwangerschap.
 
Let erop dat verf op terpentine basis schadelijk is voor de ongeboren baby. Als de zwangere vrouw de dampen inhaleert.
 
Terug
Bovenaan